hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > انواع روش پوست گرفتن آناناس

انواع روش پوست گرفتن آناناس

در این گزارش می توانید با انواع روش پوست گرفتن آناناس آشنا شوید.

آناناس میوه‌ای است که معمولا افراد با پوست کندن آن مشکل دارند، ولی پوست گرفتن آناناس اگر با شیوه‌های درست انجام شود خیلی راحت است.
انتخاب آناناس
موقع خرید، آناناسی را انتخاب کنید که پوستی سفت، طلایی مایل به قهوه‌ای (زیاد سبز نباشد) با برگ‌های سبز و نرم. آناناس رسیده بوی آناناس تازه و خیلی زیاد را دارد.
روش‌های پوست گرفتن آناناس
روش اول پوست کندن آناناس به صورت ساده
برای پوست کندن آناناس از یک چاقوی بلند استفاده کنید. از تقریباً ۱ سانتی از بالا و پایین آناناس را ببرید. چنانچه دوست داشته باشید می‌توانید برگ‌های آناناس را برای تزیین نگه دارید.
آناناس را به صورت ایستاده بگذارید. به چشم‌های قهوه‌ای تیره اطراف لبه آناناس دقت کنید. این‌ها از طول آناناس می‌گذرند و مزه خیلی بدی دارند.
چاقوی خود را بالای میوه درست پشت یکی از چشم‌ها بگذارید. چشم‌ها به صورت ستونی به طرف پایین آناناس حرکت می‌کنند. تا قسمت پایین میوه ببرید و در این هنگام قدری چاقوی خود را به بالا و پایین بچرخانید تا از شکل منحنی آناناس عبور کند. نزدیک چشم‌های آناناس مکث کنید تا میوه را زیاد اصراف نکنید.
نخستین برشی که به وجود آوردید پهن‌تر از برش‌های بعدی خواهد بود. به ردیف‌های چشم در هر طرف برش دقت کنید.
با برش دادن از بالا به پایین در امتداد هر ردیف چشم، بقیه پوست آناناس را نیز بکنید. چاقوی شما باید تقریباً با زاویه ۴۵ درجه پشت چشم باشد. تلاش نکنید خیلی زیاد از پوست آناناس را یک دفعه بکنید، زیرا مقدار زیادی از میوه را با پوست خواهید برد.
بعد از گرفتن پوست کامل آناناس به هر شکل که دوست دارید آن را خرد کنید. می‌توانید بعد از اینکه پوست آناناس را به طور کامل گرفتید، میوه را دوباره ببینید که چشم یا پوست اضافی باقی نمانده باشد.
چنانچه می‌خواهید آناناس را به شکل حلقه‌ای برش دهید، هسته آن را با هسته‌گیر آناناس برداشته و به اندازه دلخواه برش بزنید. در صورتیکه هسته گیر آناناس در دسترس ندارید شیوه دیگر این است که آناناس را به شکل حلقه‌ای برش داده و با چاقو هسته را از هر حلقه جدا کنید.
روش دوم برش آناناس به صورت قایقی
در این برش بعد از شستن و خشک کردن آناناس، آن را در طول به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. آنگاه با جدا کردن هسته سفت آن، برش شتری در آناناس بزنید و گوشت آن را از پوستش جدا کنید. آناناس را به قطعات کوچک تقسیم کنید و میل کنید.
این شیوه برش آناناس بیشتر هنگامی که در سفر هستید و امکان خرد کردن آناناس را ندارید و یا برای سرو میوه در مهمانی‌های باغ استفاده می‌شود.
پوست گرفتن آناناس
روش سوم برش اریب آناناس
برای داشتن آناناس اریب اول مثل مراحل پوست کندن آناناس، سر و ته آن را جدا کنید و آناناس را به‌صورت ایستاده روی تخته کار بگذارید. شروع به پوست کندن آناناس مثل شیوه قبل کنید؛ ولی در این شیوه فقط پوست روی آناناس را به ضخامت نیم سانتی‌متر بکنید.
وقتی پوست کندن تمام شد، خار یا چشم‌های آناناس را روی آن می‌بینید. در ادامه با استفاده از یک چاقوی کوچک‌تر چشم‌های آناناس را به‌صورت اریب ببرید. یک چشم را از بالا در نظر بگیرید آن را جدا کنید و برش را تا چشم بعدی که قدری جلوتر است، ادامه دهید. این کار را تا رسیدن به ته آناناس انجام دهید. آنگاه به بریدن چشم‌های دیگر در امتداد برش اریب قبلی انجام دهید.
در این شیوه در آخر گوشت کمتری از آناناس هدر می‌رود و آناناسی به ظاهری متفاوت خواهید داشت. این شیوه از پوست کندن آناناس برای وقتی که قصد حلقه‌حلقه کردن آن را دارید بسیار مناسب است.
روش پوست گرفتن آناناس
روش چهارم برش آناناس به صورت حلقه‌ای
پس از اینکه سر و ته آناناس را زدید. آناناس را به صورت حلقه حلقه ببرید و بعد به راحتی پوست آن را جدا کنید؛ و هسته آناناس را هم با نوک چاقو جدا کنید.
روش پوست گرفتن آناناس

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد