hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ادامه چالش قیمت تخم‌مرغ/قیمت مصوب، 6 هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده

ادامه چالش قیمت تخم‌مرغ/قیمت مصوب، 6 هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده

مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه قیمت مصوب اعلامی ۱۴ هزار تومانی برای فروش تخم مرغ درب مرغداری مربوط به مهرماه سال گذشته است، گفت: در حال حاضر تولید هر کیلو تخم مرغ حدود ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود و قیمت مصوب سال گذشته برای مرغدار صرف ندارد.
مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: مشکلی در خصوص تولید تخم مرغ در استان وجود ندارد و در حال حاضر روزانه ۱۴۰ تن تخم مرغ در استان تولید می شود که ۳۵ درصد آن به مصرف استان می رسد و مابقی، مازاد است و به سایر استان ها ارسال می‌شود.
حمیدرضا اخوان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۹۴ واحد مرغ تخمگذار در استان با ظرفیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه وجود دارد که در حال حاضر ۶۴ واحد به ظرفیت دو میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه فعال هستند.
وی با بیان اینکه فعالیت ۶۴ واحد تولید تخم مرغ در مقایسه با سال های گذشته در استان کم نظیر است، افزود: با توجه به این فعالیت، در حال حاضر وضعیت تولید در استان خوب است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. امروز قیمت تخم مرغ در سطح استان به ازای هرکیلوگرم ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.
مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان مرکزی در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ  تصریح کرد: افزایش قیمت ایجاد شده از سوی مرغداران صورت گرفته چراکه هزینه های تولید از جمله قیمت پولت، هزینه های دارو و درمان، کارگر، حمل و نقل، نهاده و... افزایش یافته در نتیجه مرغداران اقدام به این افزایش قیمت کرده اند.
اخوان بیان کرد: البته قیمت مصوب اعلامی 14 هزار تومانی درب مرغداری و ۱6900 تومانی برای مصرف کننده مربوط به مهرماه سال گذشته است و در سال جدید قیمت جدیدی متناسب با افزایش هزینه ها اعلام نشده است. در حال حاضر تولید هر کیلو تخم مرغ برای مرغدار حدود ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود و قیمت مصوب سال گذشته برای مرغدار صرف ندارد.
وی ادامه داد: در راستای افزایش قیمت تخم مرغ، ما نیز در حال مکاتبه با تهران هستیم تا موضوع تعیین تکلیف شود.
اخوان اضافه کرد: واحدهای صنفی مجاز نیستند که تنها تخم مرغ بسته بندی شده عرضه کنند بلکه باید نسبت به فروش شانه ای و فله ای نیز اقدام کنند. مردم در صورت مشاهده تخلف از این بابت می توانند با شماره ۱۲۴ اداره کل صنعت و معدن استان تماس حاصل کرده و موضوع را اطلاع دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد