hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > محمد نژاد: نمی‌توان عموم جامعه را پرمصرف تلقی کرد/ افزایش قیمت باید مختص پرمصرف‌ها باشد

محمد نژاد: نمی‌توان عموم جامعه را پرمصرف تلقی کرد/ افزایش قیمت باید مختص پرمصرف‌ها باشد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: خانوارهایی که از پله ششم الگوی مصرف عبور کرده قیمت برق آنان بر اساس قیمت تمام شده محاسبه می شود اما این تنها مختص به مشترکان پرمصرف است که به صورت موردی دیده شده و نمی توان این موضوع را به کل مردم نسبت داد.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: خانوارهایی که از پله ششم الگوی مصرف عبور کرده قیمت برق آنان بر اساس قیمت تمام شده محاسبه می شود اما این تنها مختص به مشترکان پرمصرف است که به صورت موردی دیده شده و نمی توان این موضوع را به کل مردم نسبت داد.                                
                              پرویز محمد نژاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اظهارات سخنگوی صنعت برق مبنی بر  مصرف بیش از 85 درصد مشترکین 2 برابر الگوی مصرف، بیان کرد: در بحث الگوی مصرف باتوجه به مصارف مختلف، تعرفه های مختلفی دیده شده است و بر اساس این الگو افرادی که رنج بالایی مصرف داشته باشند پول برق آنان باید بر اساس قیمت تمام شده و به صورت آزاد محاسبه شود. ما در مجلس شورای اسلامی در غالب طرح مانع زدایی از صنعت برق به دنبال تعریف حرفه‌ای‌تر و تخصصی از الگوی مصرف هستیم.
  وی در ادامه اظهار کرد: خانوارهایی که از پله ششم الگوی مصرف عبور کرده قیمت برق آنان بر اساس قیمت تمام شده محاسبه می شود اما این تنها مختص به مشترکان پرمصرف است که به صورت موردی دیده می شود. نمی توان این موضوع را به کل مردم نسبت داد و قیمت را بالابرد. در سال جاری هیچ تغییری در بهای برق مصرفی داده نشده است و افزایش قیمت به صورت عمومی خلاف قانون است.
  نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ملاک محاسبه قیمت برق برای هر خانوار میزان مصرف ماهیانه می باشد و به نوع دستگاه ها و لوازم برقی باز نمی گردد. ممکن است میزان استفاده از لوازم برقی در یک سال نسبت به سال قبلی کم تر یا بیشتر شده باشد. مدت زمان مصرف از لوازم برقی حائز اهمیت است.
  وی در ادامه تاکید کرد: ما در کمیسیون انرژی مجلس در حال بررسی طرح مانع زدایی از صنعت برق کشور هستیم که دارای 19 ماده می باشد. یکی از مواد مهم این طرح که به صورت کارشناسی در حال بررسی آن هستیم بحث اصلاح الگوی مصرف است. تعریف الگوی مصرف سالیان طولانی است که تغییر نکرده است. بر اساس این طرح ما الگوی مصرف تشکیلات و سازمان ها وخانوارها را بر اساس واقعیت های جامعه طراحی کردیم.
  وی افزود: بر اساس این طرح افرادی که به صورت معمول از برق استفاده می کنند به هیچ وجه مشمول تعرفه های آزاد قیمت برق نمی شوند. بحث افزایش قیمت برق در مجلس مطرح شده اما هنوز مدارک یا اسنادی که نشان دهد به صورت عمومی این اتفاق افتاده به دست ما نرسیده است. ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. هرگونه افزایش قیمت برق برخلاف قانون است مگر در مواردی که مشترکان پرمصرف بوده اند. بر اساس گزارشات در برخی از مناطق در خواندن کنتور اشتباه رخ داده و باعث شده تا مشترکان در گروه پر مصرف ها قرار بگیرند اما اینکه عموم جامعه را پرمصرف تلقی کرد و قیمت را بالابرد قابل قبول نیست.
امتیاز: (از رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد