hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۲ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

۴۲ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

هاشمی شهری با بیان اینکه هدف‌‍‌گذاری انجام واکسیناسیون بالای ۷۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان بوده گفت: متاسفانه به دلیل عدم مراجعه برخی از افراد هم‌اینک جمعیت واکسینه شده در سطح استان در نوبت اول ۴۲ درصد و نوبت دوم ۲۰ درصد است.
محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  ، با بیان اینکه بهترین کار در شرایط کنونی رساندن پوشش گسترده واکسیناسیون به درصد قابل قبول است اظهارداشت: از مردم درخواست می‌کنیم به شایعات پیرامون واکسن کرونا توجه نکنند و برای تزریق این واکسن مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه با توجه به افزایش واردات و تولید داخلی واکسن محدودیتی در زمینه واکسن کرونا نداریم افزود: افرادی که در خانواده‌شان افراد بالای ۶۰ سال دارند و توانایی مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای دریافت این واکسن را ندارند به نزدیکترین پایگاه بهداشت منطقه‌شان اطلاع دهند تا برای واکسیناسیون آنان در منزل اقدام کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: تمامی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان برای حضور در برنامه‌های آموزشی و درمانی ملزم به تزریق واکسن هستند.
به گفته وی با افزوده شدن ۱۳۲ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان؛ شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۳ هزار و ۹۵۴ نفر رسید.
هاشمی شهری افزود: به دلیل رعایت ۵۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان شاهد هستیم این استان جزو سه استان نخست کشور با کمترین درصد رعایت پروتکل هاست.
وی ادامه داد: در دوره‌های قبل ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص داشت که هم‌اینک به ۴۰ درصد رسیده بطوریکه در مناطق جنوبی استان شاهد افزایش مبتلایان هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزاری دورهمی‌ها، تجمعات، استفاده از کولر گازی و اسپیلت در کنار گرمای هوا را از عوامل موثر در افزایش موارد ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
وی استقبال کم افراد بالای ۷۰ سال سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون کرونا را از معضلات این استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشترین درصد فوتی های کرونا در افراد بالای ۶۵ سال استان رخ می دهد ضروری است از همه ظرفیت ها از جمله علمای اهل سنت و تشییع و رسانه ها برای ترغیب افراد استفاده کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد