hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > شهرداران شهرستان‌های آذربایجان‌غربی چه کسانی هستند؟+ سوابق

شهرداران شهرستان‌های آذربایجان‌غربی چه کسانی هستند؟+ سوابق

 برخی شهرهای آذربایجان‌غربی شهردار جدید خود را انتخاب کرده اما برخی دیگر تاکنون موفق به انتخاب آن نشده‌اند.
انتخابات ششمین دوره شورای شهر و روستا در 28 خرداد ماه برگزار شد و اولین و مهمترین برنامه اعضای شورای شهر نیز انتخاب شهردار بود در حالی که تاکنون برخی شهرستان‌های استان در انتخاب شهردار ناکام مانده‌اند و شاید دلیل اصلی ناکام ماندن، نبود افراد اصلح برای گزینه شهرداری است.
شوراهای اسلامی شهرستان‌ها تقریبا از بدو آغاز ششمین دوره فعالیت در 14 مرداد ماه، تمرکز خود را بر انتخاب شهرداران معطوف کرده‌اند و بیشتر شهرستان‌ها همان اوایل کار موفق به انتخاب شهردار شده و برخی نیز پس از کش و قوس‌های فراوان و مطرح شدن اسامی بی‌شمار سرانجام شهردار خود را انتخاب کردند.
البته ناگفته نماند که شهرداری برخی شهرستان‌ها در چهار سال گذشته عملکرد مطلوبی نداشته و در بسیاری از زمینه‌ها همچون حمل‌ونقل و یا کیفیت خدمات نمی‌تواند نمره‌ قابل قبولی بگیرد و شهردار بعصی شهرستان‌ها نیز متأسفانه در سوءاستفاده از واکسن پاک‌بانان هم جزو شهرهای پیشرو در این فساد بود و به‌همین دلیل مردم این شهرستان‌ها نگران انتخاب شهردار جدید هستند و با ذره‌بین اقدامات اعضای شورای شهر را زیر نظر دارند.
حال باید دید که علت اصلی عدم انتخاب شهردار برای برخی شهرستان‌ها از جمله سلماس، شاهین‌دژ و ماکو چیست؟، مردم این شهرستان‌ها انتظار دارند که علت این همه تاخیر را دانسته و اعضای شورای شهر آن را شفاف‌سازی کنند.
 شهرداران منتخب چه سوابقی دارند؟ 
در ارومیه «حسین مهدی‌زاده» با هفت رای از 11 رای به عنوان گزینه مدنظر شورای اسلامی شهر ارومیه با مدرک دکتری تخصصی شهرسازی به عنوان شهردار چهار سال آینده ارومیه انتخاب شد.
در بوکان «جلال احمدی» برگزیده شورای اسلامی شهر بوکان شد و وی نیز دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران سازه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه است.
«مرتضی نجفی» که دارای مدرک مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت ساخت پروژه است و دارای سابقه دو دوره عضویت در شورای اسلامی شهر میاندوآب و حدود 9 ماه شهرداری میاندوآب را در کارنامه دارد به عنوان شهردار جدید انتخاب شد.
همچنین«رضا اسماعیلی ذبیحی» منتخب شهردار خوی متولد روستای سیه‌باز خوی بوده که عضویت شورای شهر فردیس از توابع استان البرز را در کارنامه کاری خود دارد.
در مهاباد نیز «کمال خرم‌دل» شهردار مهاباد شد که در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد عضویت داشته و معاونت فنی و عمرانی شهرداری ، رئیس هیئت مدیره سازمان اتوبوسرانی کارشناس رسمی دادگستری و مشاور ارشد شورای شهر در ادوار گذشته را در کارنامه دارد.
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر چالدران« احمد حسن‌نژاد» را با سه رأی موافق به عنوان شهردار انتخاب کردند.
علاوه بر آن، سکان شهرداری پلدشت نیز با چهار رای موافق و یک رای  مخالف به «سید تقی حسن‌زاده» رسید.
در شوط «سجاد زینال‌پور» هم شهردار منتخب شوط شد که پیش از این کارمند فرمانداری شوط بوده است.
همچنین از مجموع هفت نفره شورای شهر پیرانشهر«جمال احمدی لاوین» که سابقه فعالیت در شهرداری ارومیه را در کارنامه خود دارد با کسب پنج رای موافق و دو رای مخالف به عنوان شهردار جدید این شهر در دوره جدید معرفی کرد.
در قره ضیاءالدین نیز«یاسر جوادپور» به عنوان گزینه شهرداری از سوی شورا انتخاب شد.
«ناصر بداقی»نیز در جلسه شورای اسلامی شهر چهاربرج با کسب اکثریت آرا به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.
در نقده نیز علی حیدرپور پس از چند روز از سوی شورای شهر این شهرستان به سمت شهردار انتخاب شد.
اعضای شورای شهر سردشت نیز«کامل رسولی» را به عنوان شهردار این شهرستان انتخاب کردند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد