hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مردم در واکسیناسیون اهمال نکنند / افزایش ایمنی با واکسیناسیون

مردم در واکسیناسیون اهمال نکنند / افزایش ایمنی با واکسیناسیون

استاندار اردبیل گفت: اهالی استان اردبیل نباید در امر واکسیناسیون اهمال و سستی کنند بلکه با مراجعه به موقع در این فرآیند مشارکتی جدی داشته باشند.
اکبر بهنام‌جو ۷ مهرماه در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: در چند هفته اخیر با افزایش مراکز واکسیناسیون اجرای این طرح با قوت و شدت در حال انجام است و امیدواریم در گروه سنی ۴۰ به پایین‌تر خانواده‌ها و گروه‌های سنی شامل واکسیناسیون با رغبت و علاقمندی در مراکز واکسیناسیون حضور پیدا کنند.
وی تصریح کرد: در سنین بالای ۶۰ سال، ۱۵ درصد ما جمعیت معطل‌ مانده داریم که با همکاری بسیج و سپاه سعی بر این است در مناطق شهری، روستایی و عشایری به صورت محله‌محور کار واکسیناسیون را در گروه سنی ۶۰ سال به صد درصد برسانیم.
استاندار اردبیل گفت: در گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال نیز کار واکسیناسیون و ایمنی‌سازی تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته اما در گروه سنی پایین‌تر از ۴۰ سال برخی با اهمال و سستی رغبتی به واکسیناسیون نشان نمی‌دهند که امیدواریم هم والدین و هم دانش‌آموزان با سرعت عمل بیشتر در این فرآیند شرکت کنند.
بهنام‌جو افزود: برای گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال کار واکسیناسیون در استان شروع شده و انتظار می‌رود با همراهی والدین، دانش‌آموزان و نوجوانان در این طرح مشارکت کرده تا آرام آرام وضعیت مطلوبی را در واکسیناسیون شاهد باشیم.
در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با آرام شدن وضعیت کرونایی استان اردبیل خاطر نشان کرد: تعداد مرگ و میرهای کرونایی در استان به کمتر از پنج نفر رسیده و هم اکنون ۲۵۵ بیمار کرونایی در مراکز بیمارستانی بستری بوده و ۱۴۳ نفر نیز تحت درمان موقت هستند.
شهرام حبیب‌زاده اضافه کرد: در کنار کاهش روند بستری و فوتی‌ها، فرآیند واکسیناسیون سرعت گرفته به طوری که ۸۳۲ هزار دز واکسن در استان تاکنون در بین گروه‌های مختلف سنی تزریق شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در برخی از مراکز به دلیل عدم مراجعه به موقع مردم روند کار به سمت تعطیلی این مراکز به پیش می‌رود به گونه‌ای که ساعت‌ها همکاران ما در این مراکز منتظر حضور مردم هستند تا واکسیناسیون انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا با اتمام واکسیناسیون و ایجاد ایمنی تا ۸۰ درصد در بین گروه‌های سنی مختلف بتوانیم شرایط مطلوبی را در کنترل بیماری کرونا شاهد باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد