hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.
امروزگوشی‌هایمیان‌رده زیادی در بازار وجود دارد که امکانات زیادی را در اختیار کاربران می‌گذارد؛ بنابراین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند برای فروش بیشتر محصولات و رضایت کاربران با یکدیگر در رقابت هستند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی میان‌رده POCO X3 PRO با گوشی سامسونگ Galaxy A72 پرداخته خواهد شد.

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر دوربین

Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

هشت مگاپیکسلدو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

شیائومی در طراحی POCO X3 PROاز چهار دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی مجهز بهسنسور ۴۸ مگاپیکسل عریض، دریچه دیافراگمf/1.8که ثبت تصاویر با پیکسل‎های ۰.۸ میکرومتراست. دوربین فوق عریض با سنسور هشت مگاپیکسل و دریچه دیافراگمf/2.2، دوربین ماکروبا لنز دو مگاپیکسل و دریچه دیافراگمf/2.4در کنارحسگر عمقبا سنسور دو مگاپیکسل و دریچه دیافراگمf/2.4مجموعه دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهد. شیائومی دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلاز نوع عریضبا دریچه دیافراگمf/2.2و ثبت تصاویر با پیکسل‎های به سایز ۰.۸ میکرومتررا در نظر گرفته است.

سامسونگ برای Galaxy A72 از دوربین چهارگانه با لنز اصلیاز نوعWideو سنسور ۶۴ مگاپیکسل که دارای دریچه دیافراگمf/1.8است و مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوعPDAFاستفاده کرده است. در کنار لنز اصلیحسگر تشخیص عمقبا سنسور هشت مگاپیکسل و دریچه دیافراگمf/2.4، حسگرultrawideبا سنسور ۱۲ مگاپیکسل و دریچه دیافراگمf/2.4و در نهایت حسگر ماکرو با سنسور پنج مگاپیکسل با دریچه‌ی دیافراگمf/2.4مجموعه لنزهای این گوشی را تشکیل می‌دهد. سامسونگ برای این گوشی از لنز سلفی ۳۲ مگاپیکسل استفاده کرده است.

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

چیپست

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720GQualcomm Snapdragon 860

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPUAdreno 640 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3.1MIUI 12

تنوع حافظه

۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۲۵۶/۸

سامسونگ برایGalaxy A72از تراشهSnapdragon 720‌بهره می‌برد، این تراشه متشکل از هشت هسته پردازنده مرکزی است. تراشهSnapdragon 720‌از دو هسته GHz Kryo 465 Goldبا فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و شش هستهKryo 465 Silverبا فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزبهره می‌برد که دارای پردازنده گرافیکیAdreno 618است.سامسونگ این گوشی رادر نسخه‌های مجهز به شش و هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه کرده است که از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی برایPOCO X3 PROاز تراشه هفت نانومترSnapdragon 860‌استفاده می‌کند، تراشه بسیار قدرتمند از هشت هسته پردازنده مرکزی تشکیل شده است. این تراشه مجهز به یک هسته طلاییKryo 485با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز، سه هسته طلاییKryo 485 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز و چهار هسته نقره‌ای Kryo 485با فرکانس ۱.۷۸ گیگاهرتزدر کنار پردازنده گرافیکیAdreno 640است.شیائومی این گوشی را با ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در کنار شش و هشت گیگابایت حافظه رم به بازار ارائه داد است.

شیائومی POCO X3 PRO را با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 به بازار عرضه کرده است. سامسونگ برای Galaxy A72 از اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 استفاده کرده که در تمامی میان‌رده‌های جدید این شرکت ارائه شده است.

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS LCD

سایز

۶.۷ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۴ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

سامسونگGalaxy A72را به یک نمایشگرSuper AMOLED با اندازه ۶.۷ اینچ و رزولوشن +FHD ارائه داده است. این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی ۳۹۴ است و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش این گوشی رنگ‌ها را به شکل زنده و جذاب به نمایش می‌گذارد و همچنین رنگ مشکی را بسیار عمیق نمایش می‌دهد.

شیائومیPOCO X3 PROرا به نمایشگر۶.۶۷ اینچی از نوع IPS با رزولوشن +FHD مجهز کرده است که تراکم پیکسلی ۳۹۵ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای این نمایشگر HDR10 را در نظر گرفته است؛حداکثر روشنایی این صفحه نمایش در حالت دستی ۴۵۸ نیت است و در حالت خودکار و زیر نور شدید این عدد به ۵۳۴ نیت می‌رسد.

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

ابعاد

165x77.4x8.4 میلی‌متر

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

وزن

۲۰۳ گرم

۲۱۵ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

سامسونگ در ساختGalaxy A72از پلاستیک استفاده کرده که از استحکام بالایی برخوردار است.این گوشی دارایوزن۲۰۳گرم و ابعاد165x77.4x8.4‌میلی‌متر است.این گوشی مجهز بهنمایشگر با نسبت تصویر۲۰:۹و ابعاد۶.۵اینچ است که برای محافظت از آن شیشهGorilla Glass 5در نظر گرفته شده است.Galaxy A72‌برخلاف نسل گذشته گواهی IP67را از مؤسسه‌یIECدریافت کرده است تا بتواند۳۰دقیقه فشار آب را در عمق یک متری تحمل کند.سامسونگ این گوشی رادر رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی به بازار عرضه کرده است.

شیائومیPOCO X3 PROرا با بدنه و فریمپلاستیکی طراحی کرده است که از رنگ آمیزی بسیار جذابی برخوردار استو استحکام بالایی دارد. شیائومی برای این گوشی صفحه نمایش۶.۶۷اینچ از نوعIPS LCDاستفادهکرده است که نسبت ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. برای محافظت از این نمایشگرGorilla Glass 6را در نظر گرفته است.Poco X3 Pro دارای ابعاد165.3x76.8x9.4‌میلی متر و وزن ۲۱۵ گرم است.این گوشیدارای گواهینامهIP53است که باعث شده در برابر نفوذ گرد و غبار و قطرات باران مقاوم باشد.شیائومی این گوشی را در رنگ بندی مشکی، آبی و برنزی عرضه کرده است.

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A72 از نظر باتری


Galaxy A72

Xiaomi POCO X3 PRO

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

پنج هزار ۱۶۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۳۳ وات

شیائومیبرای تأمین نیرو این گوشی از یک باتری پنج هزار ۱۶۰ میلی آمپر بهره می‌برد که از شارژر ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشیدر حدود ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد و در مدت ۵۹ دقیقه ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری را تکمیل می‌کند.

سامسونگGalaxy A72‌را به یک باتری پنج هزار میلی آمپر ساعت که از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند به بازار عرضه کرده است این گوشی ظرف مدت ۳۰ دقیقه ۵۴ درصد در مدت یک ساعت و ۱۵ دقیقه به صورت کامل شارژ خواهد شد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A72

تا اینجا به مقایسه POCO X3 PRO با Galaxy A72 از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، طراحی و باتری پرداختیم. هر دو گوشی نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد و قیمت که برخوردار است ارزش خرید را دارد، شیائومی در بخش سخت افزار قدرتمندتر و سامسونگ در بخش دوربین عملکرد بهتری دارد. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد