hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آشنایی با خواص چای سیب

آشنایی با خواص چای سیب

در کل دنیا میوه سیب یکی از بهترین و پر طرفدارترین هاست که برای در امان ماندن از انواع بیماری ها و سرما خوردگی ها در فصل پاییز، می توانید از چای سیب استفاده کنید. در ادامه این مطلب از مجله آرگا به معرفی خواص چای سیب پرداخته ایم.
یکی از نوشیدنی های خوشمزه و سرشار از مزایا چای سیب است که می توانید آن را به روش های گوناگونی تهیه و مصرف کنید. همچنین یکی از روش های ساده و رایج برای درست کردن چای سیب این گونه است که سیب تازه را برش داده و با چای سیاه خشک با آب‌جوش دم کنید. برای آشنایی بیشتر با خواص چای سیب در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

خواص چای سیب به چه صورت است

معرفی چای سیب

این را بدانید که اضافه کردن این ترکیب با هر ادویه و میوه و گیاه دیگری برای نوشیدن بسیار خوشمزه و لذیذ است. یکی از دمنوش های خوش عطری که بسیار برای درمان سرماخوردگی مفید است، دمنوش سیب با دارچین است، اگر در این ترکیب کمی هم زنجبیل اضافه کنید، می توانید طعم شگفت انگیز دیگری را در این دمنوش ها امتحان کنید.
انواعی دیگبر از دمنوش ها را پیشنهاد می‌کنیم که آن ها را درست کرده و امتحان نمایید، دمنوش های چای سیب با سیب ترش و چای سیب و گل محمدی در این رابطه بسیار فدق العاده می باشند. میوه سیب دارای مقادیر فراوانی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که خواص چای سیب یه مراتب بیشتر است.

آشنایی با خواص چای سیب

حتما می‌خواهید بدانید که چای سیب به غیر از عطر و طعم خوب چه خواص مهمی هم دارد، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.
  • پیشگیری از سرطان

یکی موضوعات مهم تحقیقات دانشمندان درباره تاثیر ضد سرطانی سیب بوده است. به دلیل داشتن ترکیباتی چون کامفرول، کاتچین، کوئرستین و ترکیبات آنتی اکسیدان در سیب باعث شده که این میوه یک ماده کاملا طبیعی و ارگانیک در مقابل سرطان باشد. طبق تحقیقات انجام شده این ترکیبات اثر بسیار خوبی بر روی سرطان ریه می‌گذارند، اما تاثیرات خوبی بر سرطان سینه و روده هم داشته است.
  • تقویت باکتری های مفید بدن

یکی مهم ترین بخش های سلامتی بدن، مربوط به باکتری های مفید است که در بدن وجود دارد است. با مصرف چای سیب و حتی خود میوه سیب می توانید در تقویت عملکرد باکتری های مفید بدن کمک بزرگی کنید. با توجه پژوهش های انجام شده مشخص شد که ترکیباتی که درون سیب وجود دارد می‌توانند متابولیسم سیستم گوارش را تنظیم کنند و این روند باعث افزایش باکتری های مفید مفیدی در بدن می‌شود که بتوانند باکتری های مضر و سموم غذایی را به راحتی از بدن حذف کنند.

  • برطرف کردن یبوست، تقویت عملکرد روده ها

از دیگر خواص چای سیب می توان گفت که به دلیل سطح بسیار بالای فیبر و مالیک اسید می‌تواند در درمان یبوست و بهتر کردن روند عملکرد روده ها نقش به سزایی داشته باشد.
  • حمایت از سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم ترین و پرخواص ترین دمنوش و میوه که حتما باید در رژیم غذایی خود برای آن ها جا باز کنید، سیب است. این دمنوش به دلیل داشتن مقدار بسیار زیادی ویتامین ث و ترکیبات موثر مختلف می‌تواند از بدن شما در برابر انواع بیماری ها محافظت کند. وقتی چای سیب را دم می‌کنید با بالا رفتن حرارت ترکیبات فعالی از سیب آزاد می‌شود که برای از بین بردن بیماری پارکینسون بسیار مفید است.
  • ۵کاهش وزن و کمک به رفع کم خونی

یکی دیگر از خواص چای سیب که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند کم کردن وزن است. چون سیب و دمنوش آن دارای مقادیر بالای از آهن هستند، به همین دلیل برای درمان مشکل کم خونی بسیار چاره ساز عمل می‌کنند. وقتی خون دچار کمبود هموگلوبین می‌شود بدن دچار کم خونی می شود.
  • منبع سرشار انرژی

سیب و دمنوش چای آن برای درمان ضعف و بالا بردن انرژی بسیار مفید هستند، به همین دلیل به افرادی که در حین بهبودی دچار ضعف می شوند توصیه می شود و حتما از سیب و دمنوش آن استفاده کنند تا انرژی خود را بازیابند.
دمنوش سیب به دلیل داشتن پروتئینی خاص و گروهی از ترکیبات آنتی اکسیدان، یک انرژی زا قدرتمند است.
پاکسازی بدن با چای سیب
  • سم زدایی بدن

دمنوش سیب از طریق دستگاه گوارش به راحتی می تواند مواد سمی بدن را از بدن خارج کند و بدن را به طور کامل سم زدایی کند.
  • جلوگیری از آلزایمر

وقتی که فعالیت های رادیکال های آزاد باعث تحلیل شدن مغز بشود، با مرور زمان علائم بیماری آلزایمر خود را نشان می‌دهند.
دمنوش سیب باعث می شود که رادیکال های آزاد مهار شود و احتمال آلزایمر کاهش یابد.
  • کمک به تقویت حافظه

یکی از خواص چای سیب کمک به تقویت حافظه است که میزان انتقال دهنده های عصبی یا همان استیل کولین در مغز را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث کمک به تقویت حافظه می‌شود.
  • جلوگیری از پارکینسون

زمانی بیماری پارکینسون پدیدار می‌شود که سلول های عصبی تولید کننده ترکیب دوپامین خود به خود تخریب می‌شوند. اما با کمک دمنوش سیب می‌توانید باعث حفظ یکپارچگی سلول های عصبی شوید و از این بیماری به خوبی جلوگیری کنید.
  • درمان بیماری های تنفسی

دستگاه تنفسی بدن ما به التهاب بسیار حساس است، و بیشتر مشکلات تنفسی به دلیل التهاب غشا ها و سلول های سیستم تنفسی است. یکی از بیماری هایی که در پی ملتهب شدن ریه به وجود می آید، بیماری آسم است. با خواص چای سیب می‌توانید التهاب ریه را کم کرده و آن را درمان کنید.
درمان روماتیسم با مصرف چای سیب
  • درمان کننده روماتیسم و بهبود درد های روماتیسمی

در دمنوش سیب به دلیل زیاد بودن فلاونوئید ها و دو ترکیب مایکری ستین و کامفرول می‌تواند به راحتی احتمال روماتیسم و مشکلات التهابی چون آرتروز و نقرس را کاهش دهد.
  • سلامت پوست

چون در پوست سیب آنتی اکسیدان فراوانی یافت می‌شود با مصرف دمنوش آن می‌توانید اثرات منفی بالارفتن سن، رادیکال های آزاد و اشعه ها را بر روی پوست کاهش دهید و سلول های پوستی پیر و فرسوده را بازسازی و ترمیم کنید.
و در ادامه از دیگر خواص چای سیب می توان به مبارزه با کلسترول، کم کالری، کاهش احتمال بروز بیماری های قلبی، درمان اسهال و تقویت استخوان ها اشاره کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد