hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > پیگیری حقوق حادثه‌دیدگان سیل شیراز جدی است

پیگیری حقوق حادثه‌دیدگان سیل شیراز جدی است

فارس|امام جمعه شیرازضمن تاکید بر پیگیری قضایی حادثه سیل شیراز گفت: مباحث حقوقی حادثه سیل شیراز بسیار جدی است و نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود. 
به گزارش  فارس ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در نشست جمع‌بندی آثار و تبعات سیل شیراز که با حضور مسؤولان ارشد شهرستان در دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه قضایی باید تمام سازمان‌های مرتبط با سیل را در نظر گرفته و سهم احتمالی هرکدام را در این حادثه مشخص کند، چراکه مباحث حقوقی آن بسیار مهم بوده و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.
وی افزود: به‌ هرحال در خانه‌ای که در مسیل ساخته‌ شده حتماً دستگاهی در ارائه مجوز آن قصور کرده و باید امروز پاسخگو باشد که این راستی‌آزمایی وظیفه دستگاه قضا است و ما نمی‌توانیم در مقام قاضی حکم کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: بنده به مسئولان دستگاه قضا گفته‌ام که مسؤولیت آنان در حادثه سیل شیراز سنگین است و باید تمام ابعاد قضیه را مشخص کنند و جکمی را که قاضی می‌دهد نیز همه بپذیرند.
امام‌جمعه شیراز یادآور شد: پرونده حادثه سیل شیراز همچنان مفتوح است و نباید این‌گونه برداشت شود که با گذشت زمان بسته‌ شده، لذا مسئولان قضایی باید حقوق آسیب‌دیدگان را با دقت به آن‌ها برگردانند.
دژکام افزود: از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که مسؤولیت‌ها و مدیریت‌ها در این حادثه را مورد بازبینی قرار دهند تا مشخص شود چه دستگاه‌هایی در این واقعه دچار قصور احتمالی شده‌اند و به چه میزان قصور صورت گرفته است.
وی در ادامه سخنان خود به کم‌کاری برخی مدیریت‌ها در کارها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در همین شهر شیراز منزلی سه بار تملک شده، اما هنوز تخریب نشده و معلوم نیست چه زمانی باید تخلیه شود.
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: چرا باید هر دستگاهی که در کارهای محوله کوتاهی کرد و مالک مربوطه را به امکانات وسیع رساند، بار مالی آن بر دوش دولت گذاشته شود؟
دژکام افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که ملکی را شبانه فروخته و رفته است؛ معلوم است که در چنین اتفاقاتی کسانی در مجموعه مدیریتی کم‌کاری کرده‌اند که شاهد چنین مسائلی هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه بحران‌ها را جدی باید گرفت، گفت: به دلیل نظارت ضعیف، شهر بدون روال منطقی بزرگ می‌شود، پس‌ از آن برای ارائه خدمات با مشکل مواجه می‌شویم.
دژکام افزود: ما باید از حادثه سیل شیراز درس عبرت بگیریم چراکه خطر سنگین‌تر از این حرف‌ها است و ممکن است در آینده نیز تکرار شود.
امام‌جمعه شیراز خطاب به مدیرکل امور شهری استانداری فارس نیز گفت: یک نفر باید در این حادثه پاسخگو باشد و با توجه به اینکه تمامی دستگاه‌ها به‌نوعی زیرمجموعه استانداری محسوب می‌شوند، مسؤولیت شخص استاندار در این ماجرا ویژه است.
وی با اشاره به فرهنگ غنی مردم شیراز و نقش بزرگان این شهر و دیار در ایجاد این فرهنگ نیز گفت: در ماجرای سیل همه شاهد فرهنگ غنی مردم شیراز بودیم که این مهم را مدیون کسانی هستیم که این فرهنگ را درگذشته در این شهر ایجاد کردند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد