hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آمارفوتی های کرونا درآذربایجان غربی همچنان دورقمی است/فوت۲۸ بیمار

آمارفوتی های کرونا درآذربایجان غربی همچنان دورقمی است/فوت۲۸ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت کرونا همچنان در استان بحرانی است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار دیگر مبتلا به ویروس کرونا در استان فوت کردند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، ۹۳۱ تن در استان به کرونا مبتلا و ۳۱۴ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند، افزود: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۲۰۳۵ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۲۸ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۴ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۷۳ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند، افزود: در این مدت ۲۸ بیمار شامل ارومیه ۱۷ نفر، در بوکان، مهاباد و میاندوآب هریک دو نفر و ۵ بیمار هم در اشنویه، خوی، سردشت، شاهین دژ و ماکو جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۶۲۳۸ نفر رسید.

آقازاده با بیان اینکه وضعیت ۱۰ شهرستان از ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، افزود: بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ بندی شهرستان‌های کشور در آذربایجان غربی نیز شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، خوی، شاهین دژ، تکاب، سردشت، نقده، میاندوآب و مهاباد در وضعیت قرمز و چالدران، سلماس، پیرانشهر، شوط، ماکو، چایپاره و پلدشت در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به شرایط خطرناک شیوع ویروس کووید ۱۹ بر ضرورت رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات بویژه دورهمی های خانوادگی تاکید کرد.

آقازاده گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مرتبط باید بر اساس قانون نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، تردد خودروهای شخصی، فعالیت صنوف، مراسم و بویژه تسریع در واکسیناسیون اقدام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد