hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دز دوم واکسن اسپوتنیک فردا پنجشنبه دراختیاراستان همدان قرار می‌گیرد/روزانه ۳۰ هزار دز واکسن دراستان تزریق می‌شود

دز دوم واکسن اسپوتنیک فردا پنجشنبه دراختیاراستان همدان قرار می‌گیرد/روزانه ۳۰ هزار دز واکسن دراستان تزریق می‌شود

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: بیش از هزارنفر دراستان در مرحله اول واکسن اسپوتنیک زده اند و دز دوم این واکسن نیز فردا تحویل استان می‌شود.
دکتر محمد خزایی رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیش از هزارنفر دراستان در مرحله واکسن اسپوتنیک زده اند ودز دوم نیز فردا وارد استان می شود .
او تصریح کرد:افرادی که دز اول واکسن اسپوتنیک زده اند می توانند دردز دوم واکسن آسترازنکا را هم جایگزین کنند .
رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد از گروه‌های فراخوان‌شده برای تزریق واکسن علیه کرونا به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکردند،گفت:نگرانی اصلی این افراد گریزان از واکسن تأثیرگذاری کم واکسن‌ها در برابر ویروس کرونا و تبلیغات اشتباه در فضای مجازی مبنی بر ابتلا و فوت پس از تزریق واکسن کرونا  است.
خزایی درادامه افزود:در حالی که گروه‌های سالمندان برای رسیدن زمان تزریق واکسن کرونا و دریافت پیامک بی صبرانه منتظر و نگرانند که از واکسیناسیون جا بمانند.
او با اشاره به اینکه روزانه ۳۰هزار دز واکسن کرونا در استان همدان تزریق می شود اضافه کرد:در حال حاضر استان همدان ۶۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون فعال دارد که تا هفته آینده مرکز عین القضات به صورت شبانه روزی به این مراکز اضافه می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون واکسن کرونا به بیش از ۸۹۵ هزار نفردر استان همدان تزریق شده است،افزود: ازاین افراد بیش از۵۹۴ هزار نفر مرحله اول و بیش از ۳۰۰ هزار نفر مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
خزایی با بیان به اینکه دریافت واکسن کرونا دلیل بر برداشتن ماسک و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست تصریح کرد:ایمنی و اثر گذاری واکسن‌ها ۲ ماه طول می‌کشد و دریافت کننده واکسن بعد از تزریق دز دوم به ایمنی می‌رسد.
او گفت:کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی با  افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا رابطه مستقیم وجود دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد