hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تولید سیب پاییزه استان اصفهان به ۲۱۵هزار تن می‌رسد

تولید سیب پاییزه استان اصفهان به ۲۱۵هزار تن می‌رسد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با ابیان اینکه تولید سیب پاییزه استان اصفهان افزایش یافت، گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت سیب پاییزه استان در سال ۱۴۰۰ به حدود ۲۱۵ هزار تن برسد.
احمدرضا رئیس‌زاده در خصوص برداشت محصول سیب پاییزه در سطح استان اصفهان اظهار داشت: برداشت سیب پاییزه که از اواسط شهریورماه در باغات بارور استان آغاز شده تا نیمه آبان‌ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد:پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت سیب پاییزه استان در سال 1400 به حدود 215 هزار تن برسد که نسبت به سال گذشته کمی افزایش دارد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: سطح کل باغات سیب استان 20202 هکتار است که از این مقدار 18000 هکتار به سیب‌های زرد و قرمز پاییزه(گلدن و رد) و بقیه به ارقام گلاب بهاره و پاییزه اختصاص دارد.
وی گفت: بیش از 90 درصد از باغات سیب استان در شهرستان سمیرم واقع شده است و در شهرستان‌های شهرضا، دهاقان، تیران و کرون ، نطنز و برخی شهرستان‌های دیگر نیز باغات سیب در مساحت‌های کمتر وجود دارد.
رئیس‌زاده گفت: خشکسالی و کمبود آب در بخش عمده‌ای از باغات سیب استان عامل اصلی کاهش عملکرد درسال‌های گذشته و سال جاری بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد