hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > در رومانی همه از ایرانی‌ها صحبت می‌کنند

در رومانی همه از ایرانی‌ها صحبت می‌کنند

چند سالی است که هندبال ایران لژیونرهای بسیاری به کشورهای مختلف معرفی کرده است و چند بازیکن از کشورمان در لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله لیگ رومانی حضور دارند. در روزهای گذشته مسابقات کوپا رومانی (جام حذفی) با قهرمانی تیم «تیمسوآرا» به پایان رسید و استوابخارست و دیناموبخارست که از بازیکنان ایرانی بهره می‌برند مقام‌های دوم و سوم این رقابت‌ها را به دست آوردند. محسن باباصفری، دروازه بان تیم ملی ایران بازیکنی است که در تیم استوابخارست حضور دارد. او در دیدار فینال جام حذفی رومانی مرد اول میدان بود و ۱۶ سیو از خود به جای گذاشت، اما در نهایت نتوانست مانع شکست ۳۱ بر ۲۷ تیمش شود و استوابخارست به مقام دوم این رقابت‌ها دست یافت.
​چند سالی است که هندبال ایران لژیونرهای بسیاری به کشورهای مختلف معرفی کرده است و چند بازیکن از کشورمان در لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله لیگ رومانی حضور دارند. در روزهای گذشته مسابقات کوپا رومانی (جام حذفی) با قهرمانی تیم «تیمسوآرا» به پایان رسید و استوابخارست و دیناموبخارست که از بازیکنان ایرانی بهره می‌برند مقام‌های دوم و سوم این رقابت‌ها را به دست آوردند. محسن باباصفری، دروازه بان تیم ملی ایران بازیکنی است که در تیم استوابخارست حضور دارد. او در دیدار فینال جام حذفی رومانی مرد اول میدان بود و ۱۶ سیو از خود به جای گذاشت، اما در نهایت نتوانست مانع شکست ۳۱ بر ۲۷ تیمش شود و استوابخارست به مقام دوم این رقابت‌ها دست یافت. در پایان این رقابت‌ها محسن باباصفری به‌عنوان برترین دروازه بان مسابقات کوپا رومانی انتخاب شد‌.
گلر تیم هندبال استوابخارست در خصوص لیگ رومانی به خبرنگار «ایران» گفت: «لیگ این کشور 14 تیم دارد که تمامی تیم‌ها از نظر کیفی و امکانات شرایط مطلوبی دارند. در لیگ رومانی 3 تیم از شهر بخارست حضور دارند که تیم‌های بسیار بزرگی هستند و در اروپا و جهان کاملاً شناخته شده‌اند. تیم من استوابخارست یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان است که در حال حاضر در مکان پنجم جدول لیگ این کشور حضور دارد.»
محسن بابا صفری ادامه داد: «امسال تیم استوابخارست در 4 جام معتبر حضور یافت و سال بسیار سختی داشتیم و فشار زیادی به ما وارد شد اما به هر حال 3 جام را پشت سر گذاشتیم و تنها باید در لیگ برتر بازی کنیم. ما در اینجا با حضور در 4 جام حدود 68 بازی در سال برگزار می‌کنیم و این تعداد بازی‌ها برای حفظ آمادگی بسیار خوب است. من با برگزاری این تعداد بازی توانستم نقاط ضعفم را بشناسم و پوشش دهم. در حالی که در ایران یک تیم تنها 18 تا 20 بازی برگزار می‌کند که این تعداد بازی برای بالا بردن سطح کیفی بازیکن به هیچ وجه مطلوب نیست.»
او در خصوص انتخاب‌اش به‌عنوان بهترین دروازه بان جام حذفی رومانی افزود: «در رومانی جامی به نام کوپارومانی برگزار می‌شود. این جام از سال 2018 با حضور 32 تیم آغاز شده و در روزهای گذشته به پایان رسید که ما توانستیم به فینال این جام راه یابیم. خود من از ابتدا سیوهای بسیار خوبی داشتم و خدا را شکر توانستم در این جام به‌عنوان بهترین دروازه بان انتخاب شوم. حس بسیار خوبی است و توانستم پرچم ایران را در رومانی بالا ببرم.»
بجز محسن بابا صفری 5 بازیکن ایرانی دیگر هم در لیگ رومانی حضور دارند که علیرضا موسوی و سعید حیدری راد در تیم دیناموبخارست و‌ الله کرم و سجاد استکی هم در تیم «چسمه بخارست» بازی می‌کنند و شاهو نصرتی هم در تیم «بوزو» حضور دارد. او در خصوص کیفیت بازیکنان ایرانی بیان داشت: «در اینجا همه از ایرانی‌ها صحبت می‌کنند. بازیکنان ایرانی در این لیگ بازی‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهند و کیفیت بسیار بالایی دارند.»
باباصفری افزود: «تیم‌های رومانی نظر بسیار خوبی در مورد ایرانی‌ها دارند و همه تیم‌ها از رئیس فدراسیون و رئیس باشگاه‌ها گرفته تا هواداران ما را همه جوره تحسین می‌کنند. ترس و واهمه تیم‌ها از بازیکنان ایرانی است. مثلاً در زمانی که ما با تیم دیناموبخارست بازی داریم در هفته تنها 10 بار نام بازیکنان ایرانی برده می‌شود و می‌گویند بازیکنان ایرانی از همه خطرناک‌تر هستند.»
گلر تیم هندبال استوابخارست گفت: «به همه ما توجه ویژه‌ای می‌شود و همه بچه‌ها اینجا شناخته شده‌اند. مردم و رسانه‌های رومانی بازیکنان ایرانی را کاملاً می‌شناسند. من رابطه خوبی با هواداران استوابخارست دارم و محبوب ترین بازیکن تیم هستم. نه تنها من بلکه بقیه بازیکنان ایرانی هم در اینجا محبوبیت زیادی دارند. ما خونگرم هستیم و هواداران این را می‌دانند.»
او در خصوص شرایط مالی تیم‌ها بیان داشت: «شرایط مالی تیم‌ها خوب است و ما از نظر قرارداد شرایط خوبی داریم و از نظر نحوه پرداخت هم بموقع قراردادهای‌مان پرداخت می‌شود در حالی که در ایران مبالغ بسیار کم است و در حال حاضر بچه‌ها با مبلغ قراردادشان تنها می‌توانند پراید بخرند. ان شاءالله با آمدن رئیس فدراسیون جدید فکری به حال این موضوع می‌شود و مبلغ قراردادها بالاتر می‌رود.»
گلر ایرانی تیم هندبال استوابخارست افزود: «هیچ تیمی در آسیا به اندازه ایران لژیونر و بازیکنان باکیفیت ندارد اما همیشه اتفاقاتی عجیب به وجود می‌آید که تیم ملی نتواند نتیجه بگیرد. متأسفانه تیم ملی ما بارها با این وضعیت مواجه شده و ما نتوانستیم در آسیا نتیجه بگیریم. از مشکلات مدیریتی گرفته تا کمبود امکانات که این موضوعات در طول این سال‌ها برای تیم ملی به وجود آمده است. در حال حاضر بچه‌ها در اوج آمادگی هستند و این می‌تواند کمک کند تا تیم ملی در سال آینده نتیجه بگیرد.»
او صحبت‌هایش را در مورد تیم ملی این گونه ادامه داد: «تاکنون اردویی برای تیم ملی در نظر گرفته نشده و تیم ملی هیچ برنامه‌ای ندارد. در حال حاضر اولین اولویت تیم ملی هندبال، انتخاب سرمربی است و امیدواریم که هرچه زودتر این اتفاق بیفتد چون سال آینده دو تورنمنت خیلی مهم داریم و باید در انتخابی المپیک 2020 و انتخابی جام جهانی حضور یابیم که این دو مسابقات بسیار مهم است و اهمیت زیادی دارد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد