hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دهه شصتی‌های استان مرکزی آستین‌ها را بالا بزنند

دهه شصتی‌های استان مرکزی آستین‌ها را بالا بزنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از امروز افراد ۳۷ سال به بالا در استان مرکزی(متولدین ۱۳۶۳ به قبل) می‌توانند بعد از ثبت نام در سامانه سلامت جهت دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.
به گزارش ایسنا، در ادامه واکسیناسیون سنین و اقشار مختلف در استان مرکزی، حالا نوبت به ۳۷ ساله به بالاها رسیده تا خود را تا حدودی در مقابل کرونا ایمن کنند، در واقع به گفته متخصصان، با تزریق واکسن، میزان فوتی‌ها کمتر خواهد شد، اما خطر رفع نخواهد شد و مصونیت کامل ایجاد نمی‌شود.
به گفته دکتر سید محمد جمالیان رئیس علوم پزشکی اراک، انجام واکسیناسیون کرونا به معنای پایان کرونا نیست و مردم همچنان باید استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، فیزیکی و شستن دست ها را جدی بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت تامین واکسن، کاهش سن واکسیناسیون کرونا دور از انتظار نیست و امیدواریم هر چه سریعتر جمعیت غالب را واکسینه و این بیماری را کنترل کنیم.
وی یادآور شد: در تلاشیم با بالا بردن سرعت واکسیناسیون، کل جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهیم تا ایمنی افزایش و میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.
بر اساس این گزارش، با ورود محموله های جدید واکسن، مراکز واکسیناسیون اراک در نوبت عصر نیز فعال شده اند.
جمالیان در این رابطه گفته است: با توجه به اینکه در حال حاضر در هیچ کدام از مراکز تجمیعی واکسینایون ازدحام جمعیت وجود ندارد برنامه‌ای جهت شبانه روزی کردن مراکز واکسیناسیون انجام نشده، اما مراکز واکسیناسیون را در نوبت عصر فعال کرده‌ایم و یک مرکز خودرویی واقع در شهرک معلم در دانشگاه امیرکبیر اضافه شده است که در شیفت بعد از ظهر از ساعت ۳.۵ تا ۸ شب به جز جمعه فعال است و مراکز شهید ساکی و شهید سلیمانی و مصلی بیت المقدس نیز بعد از ظهر فعال هستند و در صورت ازدحام جمعیت به ساعت فعالیت آنها اضافه خواهد شد.
آنگونه که دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرده، از امروز، افرادی که نوبت تزریق دوز دوم واکسن برکت آنها فرا رسیده است نیز باید با در دست داشتن کارت واکسیناسیون با مراجعه به مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی واقع در خیابان امام(ره) و حسینیه ثارالله (سپاه) و مرکز واکسیناسیون شهید ساکی واقع در خیابان دانشگاه نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. برای افرادی که برای تزریق نوبت اول واکسن مراجعه می کنند واکسن آسترازانکا و سینوفارم موجود است.
متاسفانه تاکنون کرونا جان ۲۶۰۳ نفر را در استان مرکزی گرفته و ۹۰۲۷۸ نفر را مبتلا کرده است و به نظر می رسد برای رهایی از این شرایط، راهی جز واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و همکاری همگانی برای تحقق این دو اصل مهم، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد