hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > 30 درصد معتادان مراكز ترك اعتياد اقامتي استان خراسان رضوي، غير بومي هستند

30 درصد معتادان مراكز ترك اعتياد اقامتي استان خراسان رضوي، غير بومي هستند

پنجمين جلسه كميته نظارتي مراكز ترك اعتياد اجباري و كمپ‌هاي تبصره 2 مشهد در بهزيستي خراسان رضوي تشكيل شد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-در اين جلسه، آخرين وضعيت مراكز ترك اعتياد مشهد و استان مورد بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم در خصوص بهداشت، امنيت، تغذيه، بازتواني و تأمين اعتبارات اين مراكز اتخاذ گرديد.
مدير كل بهزيستي خراسان رضوي در حاشيه‌ي اين نشست به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر، رايزني در خصوص تأمين مكان براي افزايش ظرفيت نگهداري از معتادان متجاهر با نهادهاي مسؤول در جريان است.
مسعود فيروزي با اشاره به مصوبه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان به رياست استاندار در خصوص جمع‌آوري 4 هزار معتاد متجاهر تا پايان شهريور گفت: بايد زيرساخت‌ها و اعتبارات لازم براي اجراي اين مصوبه فراهم شود كه در حال حاضر در خصوص مكان و اعتبارات هنوز مشكلاتي وجود دارد كه مسؤولان استان در تلاش براي حل اين مشكلات هستند.
وي همچنين به گزارش خود به شوراي ششم شهر مشهد اشاره كرد و گفت: در اين گزارش به اعضاي محترم شورا گفته شد كه بحث ساماندهي با توانمندسازي متفاوت است و آنچه انجام شده بيشتر ساماندهي بوده و توانمندسازي نياز به اعتبارات ويژه و بسيار بيشتري دارد كه هنوز منابع آن احصا نشده است.
فيروزي اضافه كرد: در جلسه امروز، همچنين موضوع مطالبات پيمانكاران مراكز ماده 16 و تبصره 2 مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد پيگيري براي تأمين اعتبارات از شهرداري و شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر انجام شود.
به گفته‌ي مدير كل بهزيستي خراسان رضوي، در حال حاضر حدود 4 هزار معتاد متجاهر در 21 مركز استان ساماندهي شده‌اند و در كل اين مراكز نزديك به 20 ميليارد تومان مطالبات معوق براي پيمانكاران وجود دارد.
وي ادامه داد: بحث انتظامات و امنيت مراكز يكي ديگر از مباحث جلسه بود كه بر اساس برآورد نيروي انتظامي، تا پايان سال جاري نزديك به 4 ميليارد تومان هزينه دارد كه هنوز رايزني براي تأمين منابع اين هزينه بين نهادهاي دست‌اندركار و اعضاي شوراي هماهنگي ادامه دارد.
به گفته‌ي اين مسؤول، مذاكره و مكاتبه با شوراي هماهنگي استان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت كشور و سازمان بهزيستي براي اتخاذ شيوه‌ي تأمين منابع، زيرساخت هاي توانمندسازي و ادامه‌ي كار ساماندهي و بازتواني معتادان متجاهر مشهد و استان، ادامه دارد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: بر اساس برآوردهاي بهزيستي، سي درصد معتادان متجاهر مراكز استان، غير بومي هستند و از ساير استان‌ها به خراسان رضوي آمده‌اند.
وي گفت: موضوع ساماندهي و بازتواني معتادان متجاهر، پيچيدگي‌ها و جوانب مختلفي دارد كه امسال با هماهنگي بين دستگاه‌هاي مرتبط، وضعيت بسيار بهتري نسبت به گذشته دارد و اميدواريم طي مدت باقيمانده از تابستان به راهكار قطعي، جامع و پايدار براي اين بحث دست پيدا كنيم كه اين پروژه‌ي بزرگ را با موفقيت در استان به پايان برسانيم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد