hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیگیری مشکل کاغذ مطبوعات با همراهی وزیر اقتصاد

پیگیری مشکل کاغذ مطبوعات با همراهی وزیر اقتصاد

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: برای حل مشکلات کاغذ مطبوعات پیگیری جدی داشتیم چون برخی نمایندگان در مجلس نیز دارای روزنامه هستند و در مطبوعات فعالیت دارند لذا همگی به جد پیگیر موضوع هستیم تا این مشکلات را برطرف کنیم. در صحبتی که با وزیر اقتصاد داشتم هم ایشان تأکید داشتند مسائل و مشکلات را به ایشان منتقل کنیم تا مانع از ایجاد مشکلات بیشتر و تعطیلی روزنامه‌ها شوند و مسائل را برطرف کنند.

احمدرضا منزه: سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفتگو با رویداد امروز با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در زمینه کاغذ مطبوعات اظهار کرد: متأسفانه باوجود اینکه توان تولید کاغذ در کشور وجود دارد و نه تنها از چوب که خوشبختانه ما توانستیم به تولید کاغذ از سایر مواد هم دست پیدا کنیم اما متأسفانه شاهد مشکلاتی در زمینه تأمین کاغذ هستیم.

او ادامه داد: می‌توان از برخی درختانی که عمر مفید کرده‌اند برای تولید کاغذ استفاده و از خروج منابع ارزی کشور جلوگیری کرد، البته می‌توان با وارد کردن خمیر کاغذ به کشور نیز اقدام به تولید کاغذ کنیم چون دارای تکنولوژی تولید هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای در کشور ما از واردات میلیاردها تومان به جیب می‌زنند و در مواردی مثل کاغذ، بازار را با روش‌های مختلف و با برنامه‌ریزی‌های قبلی دچار نوسان می‌کنند و کارخانه تولید کاغذ را با سوءمدیریت و یا تغییر مدیریت با چالش روبرو می‌کنند. از طرفی وقتی تولید داخل به اندازه نصف نیاز کشور هم نیست، برای واردات کشور تعرفه‌های سنگین گذاشته می‌شود که چالش به وجود می‌آورد.

او تصریح کرد: در مورد کارخانه تولید کاغذ در کشور با وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک ملی، مسئولان مربوطه کارخانه و سایر مسئولان جلسات زیادی برگزار شد که در این جلسات مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات و اعضای هیئت‌مدیره هم حضور داشتند. برای پیگیری بیشتر موضوعات همین امروز نیز با وزیر اقتصاد در این خصوص صحبت و مشکلات مطرح شد، به ایشان عرض کردم که اگر با این وضعیت شرایط ادامه یابد به‌طورقطع تا پیش از سال آینده بسیاری از روزنامه‌ها تعطیل خواهند شد.

موسوی لارگانی تأکید کرد: روزنامه در خیلی کشورها با تیراژ بالا چاپ می‌شود اما در کشور ما در حال تعطیل شدن است، متأسفانه برخی می‌گویند در این زمان و با گسترش تکنولوژی و فضای مجازی استقبال از مطالعه روزنامه کاهش می‌یابد اما باید این موضوع را تأکید کنم که همین امروز در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته که شاید چندین سال پیش صاحب شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و تکنولوژی بودند اما در همین کشورهای پیشرفته تیراژ روزنامه چندمیلیونی است که نشان‌دهنده اهمیت مطبوعات در دنیای امروز است.

او گفت: در کشور ما برای روزنامه‌های با تیراژ چند هزار نسخه هم مشکل ایجاد شده و این در حالی است که مطبوعات کشور ما شرایط اشتغال خوبی در کشور ایجاد کرده‌اند ولی در حال تعطیل شدن هستند، تمام مشکلات به سوءمدیریت و استفاده از افراد بدون تخصص در صنعت کاغذ برمی‌گردد، فردی را برای مدیریت کارخانه کاغذ می‌آورند که هیچ سررشته و تخصصی در این زمینه ندارد، البته این شرایط در بسیاری مشکلات دیگر هم مصداق دارد و از افراد در جایگاه‌هایی استفاده می‌شود که هیچ تخصص و دانشی در آن بخش‌ها ندارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تأکید کرد: البته برای حل مشکلات کاغذ مطبوعات پیگیری جدی داشتیم چون برخی نمایندگان در مجلس نیز دارای روزنامه هستند و در مطبوعات فعالیت دارند لذا همگی به جد پیگیر موضوع هستیم تا این مشکلات را برطرف کنیم. در صحبتی که با وزیر اقتصاد داشتم هم ایشان تأکید داشتند مسائل و مشکلات را به ایشان منتقل کنیم تا مانع از ایجاد مشکلات بیشتر و تعطیلی روزنامه‌ها شوند و مسائل را برطرف کنند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا با فعالیت کارخانه چوب و کاغذ مازندران، این امید وجود دارد که بخشی از مشکلات تا پیش از آغاز سال جدید برطرف شوند، گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران نمی‌تواند جوابگوی تمام نیاز کشور باشد اما همان‌طور که در چند ماه گذشته موفق شد با کاغذی که تزریق کرد جلوی نوسانات را بگیرد و سهمیه‌ای به روزنامه‌ها اختصاص یابد به نظر می‌رسد با راه‌اندازی و تولید انبوه و حتی افزایش تولید می‌توان شاهد رفع بخشی از مشکلات در این بخش بود. این امکان وجود دارد که شاهد افزایش تولید در این کارخانه باشیم تنها باید اراده لازم برای این کار وجود داشته باشد.

موسوی لارگانی تأکید کرد: کاغذی که کیلویی 2 هزارتومان بود ظرف چند ماه به کیلویی 16 هزار تومان رسیده که جلوی این نوسانات باید گرفته شود، این‌ها مسائلی است که قابل‌حل است فقط نیاز به اراده لازم، برنامه‌ریزی و استفاده از افراد متخصص در این زمینه است، باید افرادی مسئولیت بپذیرند که سررشته و تخصص داشته باشند تا کارخانه چوب و کاغذ مازندران بتواند با 100 درصد ظرفیت فعالیت کند و بخشی از مشکلات برطرف شود.

او ادامه داد: اگر وزیر اقتصاد دستورات لازم را صادر کنند امیدوارم قبل از عید و نهایتاً در فروردین‌ماه این مشکل تا حدودی برطرف شود، امروز این موضوع را از وزیر پیگیری کردم و دوباره پیگیر این موضوع خواهم شد، باید به این موضوع توجه شود که رسانه‌ها نقش مهمی در کشور دارند و باید مسائل و مشکلات آنها برطرف شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص مشکلات گرانی و تورم نیز گفت: مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی شکل گرفته است، پیگیر مشکلات مردم هستیم و تلاش می‌کنیم مسائل کاهش یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد