hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > بازه فوت شدگان کرونایی از بالای ۶۰ سال به زیر ۶۰ سال تغییر کرد

بازه فوت شدگان کرونایی از بالای ۶۰ سال به زیر ۶۰ سال تغییر کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تغییر بازه فوت شدگان از بالای ۶۰ سال به ۴۰ تا ۶۰ سال بیانگر اهمیت واکسیناسیون است.
جواد آقازاده  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون کرونا در استان افزود: تغییر بازه فوت شدگان کرونایی از بالای ۶۰ سال به ۴۰ تا ۶۰ سال بیانگر اهمیت واکسیناسیون است، زیرا افراد واکسینه شده به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند یا در صورت ابتلا بیماری خفیف خواهد بود که کمتر منجر به فوت می‌شود.
آقازاده با بیان اینکه با افزایش تعداد مراکز تزریق واکسن درصدد هستیم رقم واکسیناسیون روزانه را در استان به ۶۰ هزار دُز برسانیم ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است.
وی خاطر نشان کرد: با وجود ضرورت ثبت نام در سایت salamat.gov.ir روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، نیازی به ثبت نام در سایت ندارند
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: برخی از شهروندان نظیر تعدادی از فرهنگیان برای دریافت دز دوم واکسن مراجعه نکرده اند که باید توجه داشته باشند که دریافت دز اول بدون دز دوم ایمنی لازم را ایجاد نمی‌کند و در برخی کشور‌ها حتی برای تداوم ایمنی دز سوم واکسن برای کادر درمان تزریق می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد