hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۱۹ درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در هرمزگان

کاهش ۱۹ درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در هرمزگان

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برسی‌های انجام شده کاهش ۱۹ درصدی فوتی‌ها و ۲۳ درصدی بستری‌های ناشی از بیماری کرونا در استان هرمزگان نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.

فاطمه نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان هرمزگان طی مدت گذشته موج جدید ویروس کرونا را پشت سر گذاشت و اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و انجام واکسیناسیون‌های گسترده روی لبه پایین رونده پیک بیماری قرار داریم.

وی با اشاره به کاهش تعداد مراجعین ناشی از کرونا، ابراز داشت: تعداد مراجعین و به تبع آن تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا با همکاری خوب مردم کاهش پیدا کرده است و برسی‌های انجام شده کاهش ۱۹ درصدی تعداد فوتی‌ها نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی موارد مثبت تست کرونا نسبت به هفته گذشته، بیان داشت: در حال حاضر تعداد بستری‌ها بیش از ۲۳ درصد کاهش داشته است که تمام این آمار نشان دهنده کنترل بیماری در استان هرمزگان پس از چند هفته دشوار است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از بیماران کرونایی استان هرمزگان جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جانباختگان این بیماری در هرمزگان به ۲ هزار و ۲۷۹ نفر رسید.

نوروزیان با اشاره به بستری ۷۲ نفر طی شبانه روز گذشته، افزود: با این حساب تعداد کل بستری‌های بیماری کرونای استان هرمزگان به ۵۵۳ نفر رسید.

وی با اشاره به وخیم بودن وضعیت ۲۹ نفر از شهروندان هرمزگانی، گفت: در حال حاضر ۱۰۷ نفر در ICU قرار دارند که اقدامات مراقبتی برای حفظ جان آن عزیزان با تمام توان در حال انجام است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد