hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گیلان از امروز ۲۷۶ پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر دارد

گیلان از امروز ۲۷۶ پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر دارد

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، گفت: امروز تعداد پایگاه های ثابت و متغیر استان گیلان از ۲۴۰ به ۲۷۶ پایگاه افزایش می یابد و فعالیت این پایگاه ها شناور است.
فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از افزایش مجدد پایگاه های واکسیناسیون استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: امروز تعداد پایگاه های ثابت و متغیر استان گیلان از ۲۴۰ به ۲۷۶ پایگاه افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه شهرستان رشت ۷۲ پایگاه واکسیناسیون فعال دارد، تصریح کرد: برخی از این پایگاه ها شناور هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افراد خواست برای مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون به پرتال «vac.gums.ac.ir» مراجعه کنند و گفت: اطلاعات مربوط به واکسیناسیون در این سایت وجود دارد؛ همچنین سامانه تلفنی ۴۴۰۱ آماده پاسخگویی به سوالات کرونایی است.
مهرابیان، با بیان اینکه مادران باردار بالای ۱۸ سال از هفته ۱۲ بارداری لغایت ۴۲ روز پس از زایمان باید واکسن کرونا دریافت کنند، متذکر شد: مادران باردار برای کسب اطلاعات بیشتر به مرکز خدمات جامع سلامت یا خانه بهداشت محل زندگی خود مراجعه کنند.
وی از بستری شدن ۱۱۴ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۷ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند.
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در مجموع ۸۳۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری و ۱۷۲ نفر بدحال هستند، عنوان کرد: متاسفانه ۱۵۶ نفر را در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری کردیم.
وی خاطرنشان کرد: هرچند که آمار بیماران بستری در بیمارستان ها نشان دهنده روند نزولی است، اما تداوم این روند نزولی نیازمند رعایت موازین بهداشتی است.
مهرابیان، مهمترین روش جهت قطع زنجیره انتقال بیماری را رعایت بهداشت فردی و خودداری از حضور در دورهمی ها دانست و گفت: لازم است استفاده از وسایل حفاظت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را مد نظر قرار دهیم و از عادی انگاری بیماری به طور جدی اجتناب کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد