hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تیم ملی والیبال ایران به دنبال سهمیه جهانی

تیم ملی والیبال ایران به دنبال سهمیه جهانی

تیم ملی والیبال ایران این فرصت را دارد که در مسابقات قهرمانی آسیا، سهمیه خود را برای شرکت در رقابت‌های جهانی قطعی کند.
مسابقات والیبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ به میزبانی روسیه برگزار می‌شود؛ رقابت‌هایی که پس از بازی‌های المپیک، مهم‌ترین رویداد جهان در ورزش والیبال محسوب می‌شود. ۲۴ تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند، اما در این دوره، شیوه انتخاب تیم‌ها با گذشته فرق کرده است.
در دوره‌های گذشته مسابقات قهرمانی جهان، رقابت‌های انتخابی خاصی در قاره‌های مختلف برگزار می‌شد، اما این بار فدراسیون بین‌المللی تصمیم جدیدی گرفته است.
روسیه به عنوان میزبان و لهستان به عنوان قهرمان دوره گذشته، سهمیه مسابقات را در اختیار دارند. ۲ تیم برتر هرکدام از قاره‌های اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی به علاوه ۱۲ تیم برتر رده‌بندی جهانی سهیمه حضور در این مسابقات را به دست می‌آورند.
با این شرایط اگر تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به دیدار نهایی صعود کند، صاحب یکی از ۲ سهمیه آسیا در مسابقات جهانی خواهد شد. این مسابقات از ۲۱ تا ۲۸ شهریور به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و بهروز عطایی باید تیم ایران را برای رقابت با ژاپن، کره جنوبی، چین و استرالیا تیم‌های مدعی آسیا آماده کند.
البته اگر ایران به فینال مسابقات قهرمانی آسیا هم صعود نکند، شانس پایینی برای رسیدن به رقابت‌های جهانی ندارد. تیم ملی والیبال ایران درحال حاضر در رتبه ۱۱ جهان قرار دارد و به احتمال زیاد از این راه می‌تواند به سهمیه برسد. از ۱۲ تیم برتر جهان، روسیه و لهستان که پیش از این به سهمیه رسیده بودند و از بین دیگر تیم‌ها هم بدون شک بخش زیادی از آن‌ها در قاره‌های خود به سهمیه می‌رسند.
تنها در صورتی تیم ملی ایران به سهمیه جهانی نمی‌رسد که در مسابقات قهرمانی آسیا نتایجی بسیار ضعیف و دور از انتظار مثل شکست مقابل تیم‌های سطح پایین آسیا تجربه کند و در نتیجه آن بیش از ۱۰ پله در رده‌بندی جهانی سقوط کند. اگرچه در ورزش هیچ اتفاقی غیرممکن نیست، اما در صورتی که اتفاق عجیبی رخ ندهد، والیبال ایران کار سختی برای رسیدن به سهمیه جهانی نخواهد داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد