hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حدود یک دهم مردم فارس کرونا گرفته‌اند/مرگ ۲۳ بیمار در یک روز

حدود یک دهم مردم فارس کرونا گرفته‌اند/مرگ ۲۳ بیمار در یک روز

برابر اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۴۲۲ هزار نفر از شهروندان استان فارس به کرونا مبتلا شده‌اند، این آمار با توجه به آمار ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری جمعیت فارس به معنی ابتلای حدود یک دهم شهروندان این استان به کرونا است.
عبدالرسول همتی چهارشنبه ۱۷ شهریور در اعلام آخرین آمارهای شیوع همه گیری کروناویروس، از ابتدای شیوع تاکنون در استان فارس گفت: طی این مدت حدود یک میلیون و ۲۷۵ هزار تست PCR و حدود ۱۶۸ هزار تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، تهیه و بررسی شده است.
همتی ادامه داد: مجموع بیماران مثبت شناسایی شده براساس تست‌های کرونا در فارس تا امروز ۴۲۲ هزار و ۳۹ نفر بوده است که خوشبختانه ۳۷۱ هزار و ۱۰۳ نفر آنان بهبود یافته‌اند.
این مقام مسئول مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز سه هزار و ۳۱۳ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۳۳۶ نفر از کل بیماران بستری، به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
مرگ ۲۳ نفر طی یک شبانه روز در فارس
همتی با ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس جان باختند، گفت: مجموع جان باختگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در استان فارس ۶۳۵۱ نفر است.
عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس با اشاره به نقش مهم مراکز ۱۶ ساعته در تشخیص سریع مبتلایان به این بیماری، اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته،۲۰۰۷ بیمار دارای علائم کروناویروس به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در فارس مراجعه کرده‌اند.
تزریق حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار دوز واکسن کرونا
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تا کنون، یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۵۵ دوز نوبت اول و ۶۶۰ هزار و ۱۶۴ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با ۵۱ هزار و ۳۶۳ دوز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۹۱۹ دوز رسید.
مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله(ع) ۲۴ ساعته شد
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ۲۴ ساعته شدن مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله(ع) شیراز، افزود: با توجه به دریافت سهمیه قابل توجهی از واکسن علیه کروناویروس از سوی وزارت بهداشت، مرکز واکسیناسیون حسینیه ثارالله(ع) شیراز بدون هیچ گونه تعطیلی، از امروز به صورت شبانه روزی فعالیت دارد.
اعلام اسامی دانشجویان فارس برای واکسیناسیون
همتی با اشاره به پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها از نیمه مهرماه ۱۴۰۰ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از تمامی مسئولان دانشگاه های استان شامل دولتی، نیمه دولتی، غیرانتفاعی و خصوصی خواست تا هر چه سریع تر اسامی دانشجویان مراکز خود را به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال کنند تا  ایمن سازی دانشجویان انجام شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از فراخوان به کارگیری نیروهای داوطلب برای فعالیت در مراکز واکسیناسیون از فردا خبر داد و گفت: لینک مربوط به نام نویسی نیروهای داوطلب، فردا در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بارگزاری می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد