hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فواید خمیر دندان زغالی

فواید خمیر دندان زغالی

در این مطلب هر آن چه که باید در رابطه با زغال فعال و خمیر دندان های زغالی و نحوه مصرف آن ها بدانید را برایتان بیان کرده ایم. اگر قصد استفاده از این نوع خمیر دندان ها را دارید بهتر است با فواید خمیر دندان زغالی در این مطلب آشنا شوید.
فواید خمیر دندان زغالی بسیار زیاد می باشد ولی این خمیر دندان خوب نباید جایگزین خمیر دندان های روتین شود زیرا باعث نابودی دندان ها می شود. بهتر است از این خمیر دندان هفته ای یک بار استفاده کنید تا تمامی جرم های دندان ها را از بین ببرید. در ادامه شما را با فواید و معایب این خمیر دندان آشنا خواهیم کرد.
فواید خمیر دندان زغالی

فواید خمیر دندان زغالی

در چند سال اخیر استفاده از خمیر دندان های زغالی افزایش یافته است و بسیاری از افراد از آن ها استفاده می کنند. بسیاری از افراد در گذشته زمانی که به خمیر دندان و مسواک دسترسی نداشتند از زغال استفاده می کردند و شاید از آدم های مسن زندگی خود این چیز ها را شنیده باشید.
جالب است بدانید که زغال فعال می تواند لکه هایی که در اثر عدم مراقبت صحیح روی دندان ها ایجاد شده است را از بین ببرد بنابراین استفاده از آن برای مدت کوتاهی مشکلی برای دندان هایتان ایجاد نمی کند و می تواند آن ها را تمیز و براق کند. البته یادتان باشد که هنوز محققان نتوانسته اند دلیلی برای اثبات سفید کنندگی زغال پیدا کنند و این محصول تنها می تواند به از بین بردن لکه ها بپردازد.


بسیاری از افراد بر این باور می باشند که این نوع خمیر دندان ها بی خطر اند و استفاده از آن ها مانعی ندارد. در نظر داشته باشید که این نوع خمیر دندان هایی که در آن ها از زغال فعال استفاده شده است برای استفاده روتین مناسب نمی اشد ولی یک سری فوایدی دارد که بهتر است ان ها را بدانید.  فواید خمیر دندان زغالی عبارت است از :
  • از بین بردن لکه های موجود روی سطوح دندان ها
  • کاهش میزان تاکسین در دهان و از بین بردن بوی بد آن
  • پیشگیری از لکه دار شدن دندان ها در صورت استفاده درست
معایب استفاده از زغال فعال

معایب استفاده از خمیر دندان زغالی

همانطور که قبلا گفتیم استفاده مداوم از این نوع خمیر دندان ها توصیه نمی شود و شما باید هر از چند گاهی برای تمیزی و پاکسازی دندان های خود از این نوع خمیر دندان ها استفاده کنید. این نوع خمیر دندان ها بی خطر نیستند و می توانند مشکلات بسیار زیادی برایتان ایجاد کنند. معایب استفاده از خمیر دندان های زغالی عبارت است از :
  • قدرت سایندگی این خمیر دندان بسیار زیاد است و می تواند باعث آسیب دیدن مینای دندان ها شود و آن ها را سریع تر از حد معمولی تخریب کرده و به زرد شدن آن ها کمک کند.
  • بیش تر برند هایی که این نوع خمیر دندان ها را می سازند از فلوراید استفاده نمی کنند. عدم استفاده از فلوراید در خمیر دندان ها می تواند منجر به افزایش پوسیدگی دندان ها شود و همچنین باعث شود که شما بیش تر از قبل به دندان پزشکی مراجعه کنید.
  • خمیر دندان های زغالی اگر بیش از حد استفاده شود می تواند بر روی شیار ها و ترک های دندانی نفوذ کرده و در آن جا ماندگار شده و در نهایت منجر به ایجاد لک بر روی دندان ها شود.
  • این خمیر دندان ها نمی توانند لکه هایی که زیر مینای دندان ایجاد شده است را از بین ببرند مگر این که آن را کاملا نابود کنند و بعد لکه بری خود را آغاز کنند.
  • استفاده مداوم از این نوع خمیر دندان ها می تواند منجر به ایجاد حساسیت های دندانی شود.
  • شاید جالب باشد که بدانید این نوع خمیر دندان ها می توانند با برخی از دارو ها تداخل ایجاد کرده و میزان اثر گذاری آن ها را در بدن کاهش و یا حتی افزایش دهند بنابراین سعی کنید از قورت دادن آن بپرهیزید و بعد از این که مسواک زدید دندان های خود را با آب خالص تمیز کنید طوری که هیچ اثری از این خمیر دندان بر روی دندان هایتان نماند.
زغال فعال در خمیر دندان ها

 زغال فعال چیست؟

یکی از مهم ترین موادی که در خمیر دندان های زغالی وجود دارد زغال فعال می باشد. این ماده بافتی شبیه به جوش شیرین داشته و شکل دیگری از کربن می باشد. این ساختار متفاوت زغال فعال منجر به جذب کثیفی ها و لک ها از روی دندان هایتان می شود و در نتیجه آن ها را تمیز می کند.
این نوع مواد هر چیزی مانند باکتری ها، ویروس ها و پلاک هایی که روی دندان ها قرار دارند را جذب کرده و از ورود آن ها به درون بدن پیشگیری می کند. و اما نکته بسیار مهمی که در رابطه با این نوع خمیر دندان ها وجود دارد این است که سعی کنید بسیار کم از آن ها استفاده کنید تا آسیب های زیادی به دندان ها و مینای آن ها وارد نشود و دندان های سالم و تمیزی داشته باشید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد