hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > سینما همچنان در انتظار «مورچه خوار» و «کله پوک»/استقبال نسبی از «درخت گردو» و «گیسوم»

سینما همچنان در انتظار «مورچه خوار» و «کله پوک»/استقبال نسبی از «درخت گردو» و «گیسوم»

پس از بازگشایی مجدد سینماها، فیلم سینمایی «درخت گردو» و «گیسوم» به چرخه اکران اضافه شدند و قرار است دو فیلم دیگر در شواری صنفی نمایش مورد بررسی قرار بگیرند.
پس از بازگشایی مجدد سینما‌ها و ادامه اکران فیلم‌های «دینامیت»، «مدیترانه»، «سیاه باز»، «قصه عشق پدرم»، «هفته‌ای یکبار آدم باش»، «خورشید»، «تکخال» و «خون شد»، سرانجام در جلسه روز یکشنبه ۷ شهریورماه جلسه شورای صنفی نمایش خبر از اکران دو فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «گیسوم» ساخته نوید به‌تویی و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی داد.
پس از آن در جلسه شورای صنفی که روز گذشته چهاردهم شهریور ماه برگزار شد مرتضی شایسته در گفت‌وگو با خبرگزاری پیرامون خروجی جلسه شورای صنفی گفت: جلسه شورای صنفی امروز اعضا و مدیر کا نظارت بر نمایش برگزار شد و مقرر شد تا با توجه به قرار داد ارائه شده فیلم سینمایی «کله پوک» از روز چهارشنبه هفدم شهریور ماه سال جاری در سینماهای کشور اکران گردد.

دو فیلم جدید به چرخه اکران اضافه می‌شوند؟ /حذف سینما از سبد مصرفی خانواده
فیلم سینمایی «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی در جدیدتری خبر منتشر شده از میزان فروشش، مرز ۹ میلیاردی را رد کرد و به نوعی «درخت گردو» جایگزین این فیلم کمدی شد. بر طبق پیگیری‌های خبرگزاری میزان، فروش فیلم‌ها بعد از بازگشایی مجدد سینما‌ها فروش قابل ملاحظه‌ای نیست و سینما‌ها تقریبا خالی از جمعیت هستند. در این میان فیلم «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند و بازی مهراوه شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ جزو فیلم‌های اکران قبلی بود که فروش نسبتا خوبی را در شرایط کرونای تجربه می‌کند.
فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان که به تازگی به جمع فیلم‌های روی پرده پیوسته نیز در روز‌های ابتدایی فروش خوبی را در قیاس با فیلم‌های دیگر تجربه کرد و در آینده و با تبلیغات بیشتر نیز می‌توان به فروش بیشتر آن امیدوار بود. علی برزگر، مدیر سینما آفریقا در همین زمینه به میزان گفت: ما از چند وقت پیش منتظر بودیم فیلم سینمایی «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان به همراه فیلم «دینامیت» روی پرده بیاید، اما این موضوع به تعویق افتاد با این حال با اضافه شدن این فیلم به چرخه اکران، روند فروش سینما‌ها هم بهتر شده است درواقع هر فیلمی که دارای بازیگر، کارگردان و موضوع خوب و مناسبی باشد، مردم از آن استقبال می‌کنند به همین ترتیب این روز‌ها می‌بینیم که مردم از ۲ فیلم «درخت گردو» و «دینامیت» استقبال خوبی می‌کنند.
وی داستان تلخ «درخت گردو» را مانع فروش فیلم نمی‌داند و معتقد است: این فیلم داستانی واقعی را که در زمان جنگ در سنندج رخ داده است، روایت می‌کند. «درخت گردو» هرچند تلخی‌هایی دارد، اما واقعیت را به تصویر کشیده و لحظه به لحظه آن روز‌ها را به نمایش گذاشته است. بر همین اساس ما می‌بینیم که مخاطبان گرچه به دلیل لحظات غم‌انگیز فیلم با ناراحتی از سالن خارج می‌شود، اما از تماشای آن راضی هستند.
دو فیلم جدید به چرخه اکران اضافه می‌شوند؟ /حذف سینما از سبد مصرفی خانواده
در حالی که به نظر می‌رسد بخش زیادی از مردم سینما را از سبد مصرفی خود خارج کرده‌اند، سینما بیش از هر زمان دیگری نیاز به فیلم‌های مخاطب‌پسند دارد. نکته‌ای که بیش از هر چیزی سینمادارن نبود آن را در کنار عدم تبلیغات گوشزد و تکرار می‌کنند.
حالا باید دید با وارد شدن فیلم سینمایی «کله پوک» به چرخه اکران شاهد استقبال دوباره مخاطبان همچون زمان اکران فیلم سینمایی «دینامیت» خواهیم بود یا نه.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد