hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > لطفی: تغییر وضعیت رنگبندی در شهرستان‌ها به معنای کاهش خطر کرونا نیست

لطفی: تغییر وضعیت رنگبندی در شهرستان‌ها به معنای کاهش خطر کرونا نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شهروندان نباید با تغییر وضعیت رنگ بندی کرونا در برخی شهرستان ها، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی کنند.
دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و نود و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به روند موارد ابتلا به کروناویروس در فارس و مرگ روزانه تعداد زیادی از هم استانی‌ها بر اثر این بیماری اظهار کرد: شهروندان نباید با تغییر وضعیت رنگ بندی کرونا در برخی شهرستان ها، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی کنند، چرا که این تغییر وضعیت در برخی شهرستان‌ها به معنای کاهش خطر ویروس نیست و همچنان لازم است با پرهیز از سهل انگاری، نسبت به رعایت بهداشت، احساس مسوولیت داشته باشیم.
او، یکی از راه‌های اساسی در مقابله با کروناویروس را ایمن سازی جامعه با واکسیناسیون عمومی عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان برای واکسینه کردن مردم استان با اولویت بندی‌های هدفمند می‌کوشد و ضرورت دارد مردم استان نیز در این امر با مراجعه به موقع در زمان بندی‌های مشخص، بر سرعت این امر بیافزایند تا به یک ایمنی بالا در سطح جامعه دست یابیم.
لطفی با ابراز نگرانی از وضعیت پیش رو نسبت به بیماری کووید۱۹ و گسترش ویروس جهش یافته دلتای هندی، تصریح کرد: شدت سرایت پذیری، بیماری زایی و مرگ آفرینی ویروس جهش یافته دلتای هندی بسیار بالا است و تنها راه برون رفت از این وضعیت، همکاری و مشارکت کامل مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اجرای طرح واکسیناسیون هوشمند، خواستار فراهم سازی هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های این پروژه و گسترش طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در فرآیند واکسیناسیون استان شد.
او ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی دیروز تاکنون در فارس؛ به بررسی روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، وضعیت سلامت افراد بستری و بهبودیافته و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد