hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رنگ کرونایی قشم نارنجی شد

رنگ کرونایی قشم نارنجی شد

بالاخره پس از گذشت هفت ماه از شرایط سخت کرونایی در قشم، از روز گذشته رنگ نارنجی جایگزین سیاهی و قرمزی کرونا بر گستره بزرگترین جزیره خلیج فارس شد.
با تشدید شرایط کرونایی در این شهرستان از ابتدای سال 1400 و علیرغم هشدارهای مستمری که مسئولان ستاد کرونای قشم برای احترام به پروتکل‌های ستاد ملی کرونا داشتند، متاسفانه در این مدت 125نفر از مردم این جزیره به‌واسطه ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.
آمار فوتی‌های پنج ماه و نیم گذشته نشانگر جان باختن حدوداً 23 نفر در هر ماه دارد که در صورت ادامه دار بودن روند شرایط بحران و افزایش آمار فوتی‌های ناشی از کووید 19، قشم با بحرانی غیر قابل کنترل روبرو می‌شد.
در این مدت هر سه بخش بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم به بیماران کرونایی اختصاص داده شده بود و حتی شماری از بیماران هم در راهروهای بیمارستان توسط پزشکان مداوا می‌شدند و در حقیقت شرایط بیمارستان قشم فوق بحرانی بود.
رنگ کرونایی قشم نارنجی شد
فرماندار و رئیس ستاد کرونای شهرستان قشم خبر از تغییر رنگ کرونایی در این شهرستان و جایگزین شدن رنگ نارنجی به جای رنگ قرمز و سیاه کرونایی داد.
علیرضا نصری در گفت وگو امروز با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در قشم، اظهار داشت: این تغییر رنگ را به فال نیک می‌گیریم اما مسئولیت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید با این تغییر، کم رنگ شود.
وی با اعلام اینکه افزایش تزریق واکسن به گروه‌های سنی مختلف یکی از عوامل مهم تغییر رنگ کرونایی در قشم و بیشتر شهرستان‌های استان هرمزگان بوده است، ادامه داد: هرچند رنگ نارنجی هم در ردیف رنگ‌های خطرناک کرونایی است اما از اینکه پس از هفت ماه موفق به گذر از رنگ پرخطر سیاه و قرمز کرونایی در این شهرستان شدیم، خرسند هستیم.
فرماندار قشم بیان داشت: افرادی که دوز نخست و حتی آنان که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند نباید از رعایت پروتکل‌های توصیه شده ستاد ملی کرونا غافل شوند و همچنان باید نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا دریافت واکسن از سوی همه مردم پایبند باشند.
به گفته او، سویه جدید کرونا با نام لاندا که در سه کشور هند، قطر سوریه مشاهده شده است، زنگ خطر ابتلای نسل جوان به این ویروس خطرناک را در دنیا به صدا درآورده و مردم قشم هم باید با احترام به قوانیم، نگران خطرات سخت ویروس جهش یافته جدید که جوانان زیر 30 سال را نشانه گرفته است، باشند.
نصری گفت: مرگ حتی یک نفر هم دردآور است و امیدوارم همه ما با احترام به قوانین ستاد کرونا از ابتلا به ویروس جهش یافته جدید دور بمانیم و با اقدامات بهداشتی شخصی و اجتماعی،  کادر درمان قشم را یاری کنیم.
به راستی همانقدر که نارنجی شدن رنگ کرونایی قشم پس از هفت ماه می‌تواند موجب خوشحالی مردم این شهرستان شود، شاید به مراتب باید نگران این موضوع باشیم که خدای ناکرده مردم تصور نکنند که از شرایط خطر دور شده و نسبت به رعایت پروتکل‌ها کم توجه شوند که این نگاه برای ادامه روند کاهش رنگ خطر کرونایی در قشم، بسیار بد و خطرناک خواهد بود.
خوشبختانه ستاد کرونای شهرستان قشم با صدور دستورالعمل اجرایی به گمرکات، اداره بنادر، اداره شیلات و دریابانی قشم خواستار کنترل شدید مرزهای هوایی و دریایی این منطقه با هدف پیشگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا به ویژه سویه لاندا و دیگر انواع کرونایی به این شهرستان شده است.
نزدیک شدن به ماه مهر و فعالیت سال جدید تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان هم می‌تواند نگرانی‌ها در زمینه بحران کرونایی قشم را تشدید کند و تنها راه ارتقا سلامت اجتماعی به افزایش دریافت کنندگان واکسن و رعایت پروتکل‌ها از سوی تمامی افراد جامعه مربوط می‌شود.
شهرستان قشم متشکل از سه جزیره قشم، لارک و هنگام با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب ایران واقع شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد