hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > زمان اعتماد به جوانان فرارسیده است

زمان اعتماد به جوانان فرارسیده است

یک فعال اقتصادی با اشاره به‌ضرورت به‌کارگیری جوانان گفت: بیست میلیون و سیصد هزار نفر متولد دهه شصت یک پنجره جمعیتی بود که به روی توسعه در کشور ما باز شد اما متأسفانه آن‌طور که باید از این پنجره جمعیتی استفاده نکردیم.

یک فعال اقتصادی در گفتگو با اصفهان امروز با اشاره به‌ضرورت به‌کارگیری جوانان گفت: بیست میلیون و سیصد هزار نفر متولد دهه شصت یک پنجره جمعیتی بود که به روی توسعه در کشور ما باز شد اما متأسفانه آن‌طور که باید از این پنجره جمعیتی استفاده نکردیم.

سعید بزرگی افزود: این پنجره جمعیتی بزرگ‌ترین فرصت ما برای توسعه است اما همواره به چشم تهدید به آن نگریسته‌ایم وگرنه چرا باید امروز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در اصفهان 35 درصد و میانگین سنی مدیران ما 48 سال باشد؟

بزرگی ادامه داد: به نظر من و با این اوصاف دهه شصت یک نوستالژی نیست بلکه یک تراژدی است و آن تراژدی هدررفت سرمایه انسانی است، چراکه ما نتوانسته‌ایم از نرخ 87 درصدی باسوادی استفاده کنیم و سرمایه انسانی‌مان را درست و بجا خرج نکرده‌ایم.

او گفت: علم مدیریت را علم به‌کارگیری کارا و اثربخش منابع مادی و انسانی می‌دانند و ما متأسفانه با مدیریتمان هم منابع مادی و هم منابع انسانی را هدر داده‌ایم.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: وقت آن است که هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی زمام کار را به جوانان بسپاریم و به سرمایه انسانی جوانان اعتماد کنیم.

بزرگی در پایان افزود: تجربه کار با جوانان در اتاق بازرگانی به من نوید روزهای روشن می‌دهد از همین روی نمی‌توانیم و حق نداریم از کنار این‌همه ایده ناب و دریای انگیزه بی‌تفاوت بگذریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد