hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ورود دوز اول سینوفارم تاپایان هفته به فارس/واکسینه شدن ۲۹ درصد جمعیت

ورود دوز اول سینوفارم تاپایان هفته به فارس/واکسینه شدن ۲۹ درصد جمعیت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به تخصیص ١٠٠ هزار دوز واکسن سینوفارم به استان فارس، گفت: این میزان واکسن تا پایان هفته تحویل استان خواهد شد.
عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان فارس، گفت: واکسن سینوفارم اختصاصی به استان فارس مربوط به دوز اول این واکسن است.
این مقام بهداشتی بیان کرد: عده زیادی از افراد در استان فارس از واکسن کووبرکت استقبال کرده و می‌کنند و هم‌اینک هم برای گروه‌های هدف و گروه‌های سنی اعلام شده از این نوع واکسن موجودی داریم.
او ادامه داد: تاکنون بین ۲۸ تا ۲۹ درصد از جمعیت استان فارس واکسینه شده‌اند و در صورتی که روند ورود واکسن تسریع یابد، طی ٦٦ روز واکسیناسیون جمعیت فارس به اتمام می‌رسد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: برای ایجاد ایمنی نسبی در استان نیازمند واکسینه شدن حدود ٧٠ درصد از جمعیت هدف هستیم.
به گفته همتی، هم‌اینک در قله پیک پنجم در استان فارس قرار داریم و طی دو سه روز گذشته شاهد روند نزولی آمار ابتلا به کرونا بوده‌ایم که البته نمی‌توان به طور قطعی گفت، بلکه زمان بیشتری برای اظهارنظر قطعی نیاز داریم.
او تصریح کرد: درصد بسیار کمی از افراد واکسن زده در استان فارس پس از ابتلای مجدد به کرونا فوت کرده‌اند و اگرچه صفر نیست اما نزدیک به صفر است و بنابراین واکسن روی بد حال شدن افراد و فوت آنها تاثیر داشته است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: هنوز عارضه جدی و فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا را در استان نداشته‌ایم، بنابراین افراد از واکسن زدن نباید ترسی داشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد