hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > توقف توزیع آب با تانکر در اصفهان منوط به تکمیل سامانه دوم آبرسانی است

توقف توزیع آب با تانکر در اصفهان منوط به تکمیل سامانه دوم آبرسانی است

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: تنها راه توقف اُفت، قطع و توزیع آب با تانکر در استان، بهره برداری از سامانه دوم آبرسانی است.
مهرداد خورسندی سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: امسال با توجه به افزایش بی سابقه گرما و مصرف بیشتر آب و افت فشار شبکه چاره‌ای جز توزیع آب با تانکر نداشتیم و در صورت افتتاح نشدن سامانه دوم آبرسانی اصفهان در سال‌های آینده باز هم این موضوع رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه تنش آبی امسال استان اصفهان از خرداد آغاز شد و همچنان ادامه دارد تصریح کرد: از آن زمان تاکنون توزیع آب با تانکر ادامه داشته است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه کسری آب آشامیدنی در این منطقه بین سه هزار و ۲۰۰ تا چهار هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه است افزود: در صورت در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی این کمبود تا حدی جبران خواهد شد.

خورسندی با بیان اینکه سامانه دوم باید در اواسط دهه گذشته به بهره‌برداری می‌رسید اظهارکرد: این امر نه تنها محقق نشد بلکه مصرف و نیاز روزانه استان به آب هر ساله افزایش یافت و به دنبال آن افت فشار شبکه یا قطع آب به دفعات رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل دیگر مقوله‌ای است که باید درباره آب آشامیدنی به آن توجه شود، زیرا تامین آب افزون بر چهار میلیون نفر فقط از یک خط لوله هر لحظه ممکن است دردسرآفرین و خطرساز باشد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهارکرد: حوادث پیش آمده در سال‌های گذشته مانند نشت گازوئیل که شبکه آبرسانی اصفهان را با اختلال و مشکل مواجه کرد، ضرورت احداث و بهره برداری از سامانه دوم آبرسانی این خطه را نشان می‌دهد.

سامانه اول این تصفیه خانه (بابا شیخعلی) آب ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا و جمعیتی افزون بر چهار میلیون نفر را در استان اصفهان تامین می‌کند، اما رشد جمعیت و افزایش استفاده شهروندان، احتمال نقص در این تصفیه خانه و وقوع هرگونه اتفاق ناگوار و توقف این سامانه، سبب خواهد شد که تامین آب شرب جمعیت بزرگی از ساکنان اصفهان با مشکل مواجه شود.

پیش از این، حوادث مربوط به نشت مواد نفتی به زاینده رود باعث بروز مشکل در تامین آب آشامیدنی مردم و قطعی آب شده بود؛ بنابراین بسیاری از کارشناسان حوزه آب و مسئولان اجرایی اصفهان، اجرای طرح سامانه دوم آبرسانی این شهرستان را برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه و جبران بخشی از کسری آب ضروری می‌دانند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد