hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسن فردا تمام می‌شود

واکسن فردا تمام می‌شود

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۱۲۰ هزار دوز واکسن روز جمعه وارد اصفهان شد که تا حداکثر فردا (سه شنبه) تمام این واکسن‌ها تزریق و مصرف می‌شود و باید منتظر رسیدن محموله جدید واکسن به استان اصفهان باشیم.
رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۲۰ هزار دوز واکسن روز جمعه وارد اصفهان شد که تا حداکثر فردا (سه شنبه) تمام این واکسن‌ها تزریق و مصرف می‌شود و باید منتظر رسیدن محموله جدید واکسن به استان باشیم.

ابلاغ دستورالعملی برای تزریق دوز دوم آسترازانکا

وی در خصوص نبود واکسن آسترازانکا در استان اصفهان افزود: این نبود واکسن آسترازانکا مشکل همه کشور است و ما هرچه داشتیم از این نوع واکسن را تزریق کردیم و سه ماه بعد وقتی نوبت دوم آسترازنکا می‌رسد این هموطنان بلاتکلیف ماندند وزارت بهداشت هم اعلام کرده است که دستورالعملی برای فقدان آسترازنکا در دوز دوم خواهد داد و فعلاً منتظر این دستورالعمل هستیم و چیزی در این باره مشخص نیست.
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص استقبال از واکسن برکت گفت: استقبال از واکسن کرونا هم بد نبوده است و آنچه که تحویل ما شده تزریق شده است.
وی در خصوص عوارض واکسن در اصفهان تصریح کرد: عوارض واکسن‌ها در حد انتظار و متعارف تزریق واکسن بوده است و تب موقتی، درد در ناحیه تزریق و موارد بسیار جزئی بوده است.

کاهش ۳۰ برابری مرگ و میر با واکسیناسیون

فدایی در خصوص شایعات بی تأثیری واکسن، اظهار کرد: بررسی‌ها مختلف بوده اما روی هم رفته واکسیناسیون احتمال ابتلاء را پنج برابر و احتمال بستری شدن و مرگ را حدود ۳۰ برابر کاهش می‌دهد.
وی اظهار کرد: با کمبود واکسن مواجهیم و مجبوریم از برای افراد پیامک بفرستیم تا به تدریج مراجعه کنند برای اینکه موجودی ما برقرار باشد و مردم هم در مراکز واکسیناسیون دچار ازدحام و اتلاف وقت نشوند از مردم درخواست داریم که تنها افرادی که برای آنها پیامک ارسال شده مراجعه کنند.
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص فوت بعد از تزریق واکسن، گفت: در استان اصفهان فوت شده‌ای که به دلیل عارضه تزریق واکسن باشد نداشتیم اما ممکن است به دلایل دیگری مانند سکته قلبی فرد فوت کرده باشد که این فوت به دلیل تزریق واکسن نیست و این عارضه تنها به دلیل همزمانی با واکسیناسیون رخ داده و ممکن است این عارضه در فردی که واکسن نزده هم رخ دهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد