hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازار گوشت قرمز همدان در محرم امسال بی رونق بود

بازار گوشت قرمز همدان در محرم امسال بی رونق بود

رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: مقدار خرید و مصرف گوشت قرمز در ماه محرم امسال نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است.
 همه ساله در ایام ماه محرم و به ویژه دهه اول محرم تهیه و پخت غذای نذری و توزیع آن در بین مردم تقاضای خرید گوشت را به حد قابل توجهی افزایش می‌داد اما امسال به خاطر شرایط کرونایی و نرخ بالای گوشت قدرت خرید و تقاضا کاهش یافته است.
سه برابر شدن قیمت هر کیلو گوشت منجمد نسبت به سال گذشته و پیش روی نرخ گوشت گوشت گرم تا مبلغ 170 هزار تومان انگیزه خرید را کاهش داده و بازار راکدی را رقم زده است.
علی اکبر سپهری وفا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: نرخ هر کیلو گوشت نرمه گوسفندی 170 هزار و مخلوط نیز با قیمت 130 هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه نرخ گوشت گوساله هم با توجه به کیفیت آن بین 85 تا 170 هزار تومان فروخته می‌شود تصریح کرد: میزان تقاضای گوشت قرمز در محرم امسال نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است.
رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به مشکل خشکسالی و تامین نهاده برای دامداران، عنوان کرد: اگر مشکل دامداران برطرف نشود بدون شک میزان تولید کاهش می‌یابد.
سپهری وفا با بیان اینکه میانگین افزایش قیمت گوشت گرم از ابتدای سال تاکنون بین 10 تا 12 درصد بوده است اظهار داشت: بیشتر مردم قدرت خرید ندارند.
وی با اشاره به اینکه روزانه 400 راس گوسفند و 60 راس گوساله کشتار می‌شود گفت: تعطیلی تالار و رستوران‌ها و شرایط کرونایی سبب کاهش مصرف و تقاضای گوشت قرمز شده است.
رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوسفند زنده 60 هزار تومان است، تصریح کرد: هر کیلو گوساله نیز با  نرخ کیلویی 120 تا 130 هزار تومان فروخته می‌شود.
سپهری وفا با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو گوشت منجمد 130 هزار تومان است، گفت: این نوع گوشت توسط شرکت‌های خصوصی وارد استان و با همکاری سازمان صمت در ایام خاص مانند محرم و ماه رمضان به صورت سهمیه‌ای در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه نمی‌توان بازار گوشت را برای ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد بیان داشت: قیمت‌ها بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد