hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازگشایی مدارس به سادگی قابل اجرا نیست

بازگشایی مدارس به سادگی قابل اجرا نیست

میرجهانیان گفت: برای بازگشایی مدارس هنوز زمانی مشخص نیست، ولی در صورتی که تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته شود باید چندین پیش برنامه تنظیم، تدوین و اجرایی شود.
سید مهدی میرجهانیان مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ، با اشاره به وضعیت قرمز استان اصفهان در همه گیری کووید۱۹، گفت: متاسفانه اکنون رعایت شیو‌نامه‌های بهداشتی در استان به زیر ۵۰ درصد رسیده است، اما در ادارات دولتی، مراکز تهیه و توزیع غذا و بین شهروندان استفاده از ماسک ۵۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: بطور کلی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی میان شهروندان مطلوب نیست.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان  اصفهان بیان کرد: متاسفاته واحد‌های صنفی که عمدتاً محل تجمع افراد هستند و واحد‌های اغذیه فروشی، رستوران‌ها و واحد‌های آبمیوه و بستنی فروشی به میزان قابل توجهی همکاری‌شان نسبت به گذشته کم رنگ‌تر شده است.

میرجهانیان افزود: براساس آنچه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر کرده، این واحد‌های صنفی باید به صورت بیرون بر فروش داشته باشند، ولی تعداد قابل توجهی از این متخلفان صنفی، مشتری پذیرش می‌کنند، البته چندین مرتبه کارشناسان بهداشت و کارشناسان اصناف با این واحد‌ها برخورد کردند، اما تخلف در این موارد بسیار زیاد است.

او با اشاره به مطرح بودن بازگشایی مدارس عنوان کرد: برای بازگشایی مدارس هنوز زمانی مشخص نیست، ولی در صورتی که تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته شود باید چندین پیش برنامه تنظیم، تدوین و اجرایی شود و تمام کادر مدرسه از جمله کارکنان، معلمان و حتی دانش آموزان بایستی واکسینه شوند، بازگشایی مدارس به آسانی قابل تصمیم گیری نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد