hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > اتباع خارجی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند

اتباع خارجی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند

اتباع خارجی همانند سایر افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و از مزایای آن استفاده کنند.
اکبری رئیس اداره بیمه شدگان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی  گفت: اتباع خارجی مانند دیگر شهروندان کشورمان می‌توانند با داشتن مدارکی مثل کارت اقامت و پروانه اشتغال که نشان دهنده‌ی مجوز کار از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی است، عضو صندوق سازمان تأمین اجتماعی شوند.
او افزود: اتباع با داشتن دو مدرک گفته شده می‌توانند در همان نرخ‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد، خود را بیمه کنند و یا از طریق کارفرمایشان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند.
اکبری ادامه داد: خدمات درمانی و بازنشستگی برای اتباع همانند دیگر افراد است و تنها تفاوت بیمه آن ها، بحث تعلق نگرفتن بیمه بیکاری به آنان است که طبق قانون، بیمه بیکاری فقط به شهروندان همان کشور تعلق می‌گیرد.
رئیس اداره بیمه شدگان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: این افراد اگر قصد مهاجرت به کشور خودشان را داشته باشند معمولا با مشکلی در بحث بیمه‌ای مواجه نمی‌شوند و چون بحثی بین المللی است بیمه آن ها در کشورشان نیز پذیرفته می‌شود.
او عنوان کرد: بیمه شدگان اتباع خارجی علاوه بر کد بیمه، یک کد پیگیری جداگانه نیز دارند که برای دریافت خدمات درمانی می‌توانند از این کد نیز استفاده کنند.
اکبری بیان کرد: این افراد اگر بخواهند خودشان را بیمه کنند، در روش غیر حضوری می‌توانند با مراجعه به سایت تأمین اجتماعی نسبت به بیمه کردن خود و یا خانواده اقدام کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد