hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن وارد خوزستان شد

محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن وارد خوزستان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ورود محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن به استان خوزستان خبر داد.

فرهاد ابول نژادیان پیش از ظهر امروز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: سفر بسیار خوب و امیدبخشی از سوی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت و سایر اعضای کابینه به استان صورت گرفت و دستاوردهای خوبی برای حوزه سلامت خوزستان داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: با دستور رئیس‌جمهور موضوع توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از جمله افزایش تخت‌های بیمارستانی و همچنین رفع کمبودهای نیروی انسانی در استان خوزستان دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: روز گذشته وزیر بهداشت از هیئت ابوالفضل العباس که روزانه تا سه هزار نفر واکسن می‌زند، بازدید کرد و معتقد بود که این اقدام باید به‌عنوان الگویی در کشور باشد؛ همچنین حسینیه آیت‌الله کعبی و مرکز نمونه‌گیری شهید فرجوانی دیگر اقدام خوب مردمی هستند که شایسته تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خبر داد: روز گذشته محموله ۱۰۰ هزار دوزی واکسن به دست ما رسید و به‌سرعت برای تزریق به گروه‌های هدف در اختیار پایگاه‌های واکسیناسیون قرار گرفت که امیدواریم همه افرادی که نوبت واکسنشان رسیده برای تزریق واکسن مراجعه کنند چرا که هنوز بخشی از این افراد برای دریافت واکسن نیامده‌اند.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۰ درصد افراد ۶۰ سال به بالا در خوزستان هنوز واکسن نزده‌اند، افزود: در این راستا طرحی را پیشنهاد کردیم که به‌واسطه آن با اتوبوس آمبولانس و نیروهای عملیاتی به درب خانه‌های افراد برویم و آنها را متقاعد کنیم تا واکسن بزنند که وزیر بهداشت از این طرح استقبال کرد که بنا داریم این طرح را ابتدا از اهواز شروع کرده و به‌سرعت مابقی شهرها را پوشش دهیم.

ابول نژادیان اظهار کرد: کماکان ۲۰ شهر خوزستان بدون تغییر نسبت به رنگ‌بندی قبل در وضعیت قرمز دارند.

وی با اشاره به اینکه اندکی از مراجعات به بیمارستان‌های استان کاسته شده است، گفت: به‌صورت میانگین روزانه ۹ هزار و ۵۰۰ بیمار به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که این تعداد در هفته قبل تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر هم رسیده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم با رعایت و اهتمام جدی به دستورالعمل‌های بهداشتی و به‌ویژه دوری از تجمعات به شکستن پیک اخیر کمک کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد