حیایی که در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، بیشتر با ایفای نقش های مشابه و همچنین کمدی شناخته شد و در ادامه با ایفای کاراکترهایی در فیلمهایی چون «دارکوب» و ««شعله ور»، توانست خود را به عنوان بازیگر ژانرهای مختلف تثبیت کند، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه سینما و تلویزیون ایران بازیگرانش را مصرف میکند و برای بازیگران آنقدر پیشنهادهای مشابه میدهد که جدایی از آن ژانر برای بازیگر دشوار میشود، گفت: مجموعه ای از کارهاست که معدل یک بازیگر را مشخص میکند. اتفاقا کارهایی که در کارنامه کاری ام اتفاق خاصی نبودند، همان ها باعث شدند تجاربی شکل بگیرد که در ادامه و در کارهای بعدی ام مثل «در خونگاه»، «قاتل وحشی»، «برف آخر» و «شعله ور» به من کمک کرد. پختگی به واسطه ایفای همان نقش ها بود که باعث شد پس از آن، این کارها هم شکل بگیرد.

این بازیگر که در برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش سخن می گفت، از پیشنهاد نقشهای یکسان به یک بازیگر به عنوان چالشی یاد کرد که با صبوری می تواند از آن عبور کند و افزود: در حقیقت مانند یک گیم میماند؛ اگر خودمان را پیدا کنیم و از این چالش ها عبور کنیم، وارد مرحله بعد میشویم، در غیر این صورت گیم اور شده و دوباره به ابتدای راه باز میگردیم. من هم درگیر چنین چالش هایی شده ام اما با انعطاف و صبوری تلاش کردم از آنها رد شوم.
داور «عصر جدید» سپس با این پرسش مواجه شد که آیا میتواند از کارگردان و بازیگری نام ببرد که کارهای ماندگاری را خلق کرده و نمی توان او را از سینما و تلویزیون کنار گذاشت؟ که پاسخ داد: از شخص خاصی نمیتوانم نام ببرم؛ همه همکاران من هستند و خیلی دوستشان دارم و کارهای ماندگاری دارند.

به گزارش ایسنا، «پرانتز باز» به تهیهکنندگی و سردبیری مارال دوستی، جمعه شب (۵ شهریور ماه) با اجرای امیرعلی نبویان و کارشناسی علیرضا بهرامی، مریم نراقی، نغمه دانش و فرانک آرتا زنده روی آنتن رفت. این برنامه در گروه برنامههای مستند و ترکیبی نمایشی رادیو نمایش تولید میشود و جمعهها از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به روی آنتن میرود.