hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازار مرغ همدان به وضعیت عادی بازگشت

بازار مرغ همدان به وضعیت عادی بازگشت

رئیس اتحادیه مرغ فروشان همدان گفت: بازار مرغ همدان به حالت عادی بازگشته و دیگر خبری از صف‌های طولانی نیست‌.
در ماه گذشته کمبود مرغ سبب ایجاد صف‌های طولانی مردم برای خرید یک عدد مرغ شده بود که با توجه به شرایط کرونایی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.
با انعکاس به موقع اخبار مربوط به این مشکل و تدابیر مسئولان استانی، از روزهای گذشته این مشکل مرتفع شده و موردی از کمبود و صف خرید گزارش نشده است.
جواد عاشوری، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: مرغ به اندازه کافی در بازار وجود دارد و حتی میزان عرضه نسبت به تقاضابیشتر شده است.
وی با تاکید بر اینکه روزانه 60 تن مرغ در بازار همدان توزیع می‌شود تصریح کرد: همه واحدهای صنفی موظف به رعایت قیمت مصوب 24 هزار و 90تومانی هستند.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه هرگونه گرانفروشی و عرضه مرغ به قیمت بیش از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود گفت: بازرسان اصناف، سازمان صمت و تعزیرات به صورت روزانه وضعیت بازار را رصد می‌کنند.
عاشوری با اشاره به اینکه قیمت مصوب هرکیلو مرغ 24 هزار و 900 تومان است عنوان کرد: این نرخ برای همه برندها یکسان است. برچسب‌هایی مانند مرغ شمال یا مهاباد هیچ تاثیری در گرانی آن ندارد.
وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ زنده 17 هزار و 100 تومان است اظهار داشت: این نرخ در درب کشتار 23 هزار و 300 تومان و برای عاملان توزیع 23 هزار و 900 تومان است.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با تاکید بر اینکه روزانه 180 تن مرغ در سراسر استان توزیع می‌شود، گفت: عرضه مرغ منجمد متوقف شده است.
عاشوری با اشاره به اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف کننده 32 تا 38 هزار تومان است، اظهار داشت: عرضه تخم‌مرغ به عمده فروشان به صورت کیلویی و با نرخ 16 هزار و 500 تومان انجام می‌شود.
به گزارش تسنیم، در زمان کمبود مرغ و ایجاد صف‌های طولانی برای خرید این کالا، شاهد عرضه آن به صورت فله‌ای و قاچاق در نقاط بالای شهر بودیم که نشان از ضعف عملکرد دستگاه‌های متولی و نظارتی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد