hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ارث فرد مجرد به چه کسی می‌رسد؟

ارث فرد مجرد به چه کسی می‌رسد؟

اموال فردی که در شرایط تجرد از دنیا رفته باشد و وراث طبقه اول او شامل پدر و مادر در قید حیات باشند به سه قسمت تقسیم می‌شود.
در تقسیم ارث دختر مجرد و پسر مجرد طبق قانون تفاوتی وجود ندارد و جایگاه وراث با توجه به درجه قرابت آن‌ها با متوفی مشخص شده است.
به گزارش نورنیوز، طبق قانون تقسیم ارث که در آن طبقات وراث مشخص شده و به نسبت درجه نزدیکی به متوفی طبقات تقسیم‌بندی ارث مشخص شده است، هر کسی که فوت کند و مالی از او باقی بماند و وارثی هم داشته باشد اموال او باید به نسبت سهم‌شان بین آن‌ها تقسیم شود.
ر مورد ارث فرد مجرد نیز قانون نحوه تقسیم ارث را کاملا مشخص کرده است.
تفاوتی که میان تقسیم ارث در افراد مجرد و متاهل وجود دارد نبود فرزند و همسر است.
اموال فردی که در شرایط تجرد از دنیا رفته باشد و وراث طبقه اول او شامل پدر و مادر در قید حیات باشند به سه قسمت تقسیم می‌شود.
یک قسمت از اموال را مادر و مابقی را پدر به ارث خواهد برد. خواهر‌ها و برادر‌ها ارثی از متوفی مجرد نخواهند برد.
اما اگر پدر و مادر در زمان حیات فرزند پسر در قید حیات نباشند اموال او به نسبت برادر‌ها دو برابر خواهر‌ها بین آن‌ها تقسیم می‌شود و در صورت فوت خواهر و برادر اموال به خواهر زاده‌ها و برادرزاده‌ها به همان نسبت خواهد رسید.
در تقسیم اموال افراد مجرد چه پسر و چه دختر به علت نبود همسر و فرزندان اموال به خانواده به نسبت خویشاوندی آن‌ها خواهد رسید و در صورت نبود همه افراد یک طبقه، ارث به طبقه بعد منتقل خواهد شد و این تقسیم در مورد ارث دختر و پسر مجرد فرقی نخواهد داشت.
حقوق و مزایایی که فرد متوفی مجرد داشته نیز در صورت حیات پدر و مادر به آن‌ها خواهد رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد