hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > جولان کرونا در آذربایجان غربی/۳۰ بیمار طی ۲۴ ساعت فوت کردند

جولان کرونا در آذربایجان غربی/۳۰ بیمار طی ۲۴ ساعت فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت شبانه روز گذشته ۳۰ بیمار کرونایی دیگر در استان جان خود را از دست دادند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۹۶۴ تن بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۹۵ تن از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۷۳ تن نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۵۹۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۴۲۷ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند، افزود: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۳۰ تن از بیماران بدحال در شهرستان‌های ارومیه، تکاب، خوی، سلماس، شوط، ماکو، میاندوآب و نقده بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تاکنون ۷۶۰ هزار و ۵۶۰ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، این آمار روز به روز در حال افزایش است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ هزار و ۶۴۲ نفر به این تعداد اضافه شده است.

آقازاده گفت: تاکنون افراد متولد ۱۳۵۰ و پیش از آن، می‌توانند با ثبت نام در سامانه سلامت، واکسن خود را دریافت کنند که البته برخی اقشار نظیر رانندگان، خبرنگاران و معلمان نیز به صورت گروهی واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ نفر از مدافعان سلامت در این استان براثر ابتلاء به کرونا به شهادت رسیده اند، عنوان کرد: از این تعداد سه نفر در ارومیه و بقیه شاغل در واحدهای مختلف در شهرستان‌های استان بودند.

وی افزود: از ۱۴ شهید مدافع سلامت آذربایجان غربی یک نفر پزشک عمومی، یک نفر متخصص بیهوشی و سایر شهدای مدافعان سلامت در مشاغل کارشناس هوشبری، پرستار، بهورز، کاردان رادیولوژی، خدمتگزار، کارشناس فوریت‌های پزشکی، سوپروایزر، تکنسین امور دارویی و کارشناس آزمایشگاه هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد