hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > اولتیماتوم فدراسیون والیبال ایران به باشگاه کره‌ای درخصوص بردیا سعادت

اولتیماتوم فدراسیون والیبال ایران به باشگاه کره‌ای درخصوص بردیا سعادت

سرمربی تیم والیبال جوانان گفت: به‌رغم توافق فدراسیون والیبال با باشگاه ویکستورم برای حضور بردیا سعادت در اردوهای تیم ملی از اول شهریور، این بازیکن همچنان در کره‌جنوبی به‌سر می‌برد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از فدراسیون والیبال، بردیا سعادت بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی کشورمان، چندی پیش پیشنهادی از سوی باشگاه ویکستورم کره جنوبی دریافت کرد. با توجه به اینکه وی در اردوی تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی مردان آسیا حضور داشت، فدراسیون ایران تایید کرد که این بازیکن در راستای حمایت از بازیکنان جوان با موافقت کادر فنی راهی کره‌جنوبی شود تا در تمرینات تیم باشگاهی خود حضور پیدا کند.
طبق مقررات فدراسیون جهانی والیبال باشگاه ها موظف هستند از تاریخ 15 می تا 15 اکتبر بازیکنان ملی پوش را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند، اما باشگاه کره‌ای درخواست کرده که سعادت تا پایان مسابقات لیگ کره‌جنوبی در اختیار این باشگاه باشد که این موضوع خلاف مذاکرات انجام شده است.
بنابراین فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه ویکستورم کره جنوبی و فدراسیون جهانی، خواهان بررسی این موضوع و بازگشت بردیا سعادت تا تاریخ دوم شهریورماه به ایران شد تا وی در برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی مردان آسیا در اختیار کادر فنی تیم ملی جوانان و بزرگسالان قرار گیرد.
فدراسیون ایران اعلام کرده که اگر این اتفاق در تاریخ مذکور صورت نگیرد، با صدور ITC این بازیکن برای حضور در لیگ کره‌جنوبی موافقت نخواهد کرد.
برای انتقال بین المللی بازیکنان به تیم های مختلف و صدور ITC آنها 5 امضا نیاز است؛ فدراسیون مبدا، فدراسیون مقصد، باشگاه مبدا، باشگاه مقصد و فدراسیون جهانی باید شرایط بازیکنان را برای صدور ITC تایید کند. این در حالی است که نظر فدراسیون های ملی نسبت به باشگاه ها ارجحیت دارد و اگر باشگاه ها اقدامی خلاف توافقات قبلی انجام دهند، از سوی فدراسیون جهانی با جرائم سنگینی روبرو خواهند شد.
با توجه به حضور نیافتن بردیا سعادت بازیکن تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان در اردوی، بهروز عطایی سرمربی تیم جوانان و ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا توضیحاتی در این‌باره ارائه کرد.
وی گفت: در زمان انتقال سعادت به باشگاه ویکستورم کره‌جنوبی که با هماهنگی کامل فدراسیون والیبال انجام شد، قرار شد این بازیکن با توجه به در پیش بودن مسابقات قهرمانی مردان آسیا و قهرمانی جوانان جهان اول شهریور در اردوهای ملی حضور یابد که این اتفاق رخ نداد.
عطایی افزود: باشگاه کره‌ای در این موضوع کم‌کاری کرده است. در همین راستا امروز نامه‌ای رسمی از سوی فدراسیون به باشگاه ویکستورم ارسال شد. ضمن این‌که قرار شد اگر باشگاه کره‌ای همکاری لازم را نداشت، فدراسیون کارت ITC (گواهینامه نقل و انتقال بین‌المللی) سعادت را صادر نکند تا از بازی او در لیگ کره جلوگیری شود.
سرمربی تیم والیبال جوانان سعادت را یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم ملی بزرگسالان و جوانان دانست و اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی و در پیش بودن دو رویداد مهم جهانی و آسیایی به شدت به بردیا سعادت در ترکیب تیم ملی بزرگسالان و جوانان نیاز داریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد