hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اشغال ۱۰۰ درصدی تخت‌های بیمارستان منظریه ‌خمینی ‌شهر/ وضعیت وخیم ۴۰ درصد بیماران

اشغال ۱۰۰ درصدی تخت‌های بیمارستان منظریه ‌خمینی ‌شهر/ وضعیت وخیم ۴۰ درصد بیماران

رئیس ‌بیمارستان ۹ دی خمینی ‌شهر، گفت: ‌در شرایط فعلی تعداد ۱۶۴ بیمار در بیمارستان منظریه ‌خمینی ‌شهر بستری هستند و ضریب اشغال تخت‌ها صددرصد شده است، حدود ۴۰ درصد از این بیماران در وضعیت وخیمی ‌به ‌سر می‌برند ‌که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و سایر بخش‌ها بستری ‌هستند.
علی اکبر جنگجو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت بحرانی شیوع کرونا دلتا در شهرستان خمینی‌شهر، اظهار کرد: شهرستان خمینی‌شهر یکی از پرتراکم‌ترین شهرستان‌های کشور است به طوری که دو هزار سکنه در هر کیلومتر آن وجود دارد و در حال حاضر وضعیت شهرستان قرمز و بحرانی است.
وی افزود: در شرایط فعلی تعداد ۱۶۴ بیمار در بیمارستان منظریه خمینی‌شهر بستری هستند و ضریب اشغال تخت‌ها صددرصد شده است و حدود ۴۰ درصد از این بیماران در وضعیت وخیمی به سر می‌برند که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و سایر بخش‌ها بستری هستند.
رئیس بیمارستان ۹ دی خمینی شهر، گفت: قبلاً در این شهرستان سن ابتلای بیماران مبتلا به کرونا و فوتی‌ها بیشتر میانگین بالای ۶۵ سال بودند، متأسفانه در شرایط کنونی و با شیوع گسترده کرونا دلتا سن مبتلایان به این سوش جدید کرونا پایین‌تر آمده و آمار فوتی‌ها هم از سنین جوان‌تر است.

پراکندگی بیماران مبتلا به کرونا دلتا به صورت خانوادگی و خوشه‌ای

جنگجو، خاطرنشان کرد: متأسفانه در پیک پنجم کرونا و شیوع گسترده سوش دلتا پراکندگی بیماران مبتلا به صورت خانوادگی و خوشه‌ای شده است به طوری که پذیرش بیماران به صورت خانوادگی را بیشتر مشاهده می‌کنیم.
وی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه سه تن مصرف اکسیژن در بیمارستان داریم و در برخی از ساعات شبانه‌روز به دلیل ازدحامی که در بخش‌ها و اورژانس اتفاق می‌افتد مشکل آزادسازی آمبولانس‌های اورژانس شهر وجود دارد.
رئیس بیمارستان ۹ دی خمینی شهر، گفت: در این بین از ظرفیت بیمارستان حضرت رسول (ص) هم برای بستری بیماران مبتلا به کرونا دلتا استفاده کردیم، به طوری که با گستردگی کرونا دلتا و افزایش مبتلایان این بیمارستان به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمت به مردم است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد