hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسیناسیون بدون محدودیت سنی در خرمشهر

واکسیناسیون بدون محدودیت سنی در خرمشهر

فرماندار خرمشهر از انجام واکسیناسیون برای تمام گروه های سنی بدون محدودیت در خرمشهر خبر داد .
محمد حیدری ، فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر  ، گفت: با توجه به استقبال نکردن مردم از طرح واکسیناسیون و ظرفیت بالای تزریق واکسن، در آخرین جلسه ستاد کرونا درخواست شد تا شرط گروه سنی برای واکسیناسیون در خرمشهر برداشته شود و این درخواست رسانه ای نیز شد.
او اظهار کرد: اکنون هم هیچ محدودیت سنی برای واکسیناسیون وجود ندارد و هر کس به مراکز تجمیعی برای تزریق واکسن مراجعه کند واکسیناسیون او انجام خواهد شد.
فرماندار خرمشهر تلاش بی نتیجه برای اجرای واکسیناسیون فراگیر در خرمشهر بیش از شرایط بحرانی فعلی را یادآور شد و گفت: در مدت اخیر برنامه ریزی شد و دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز پذیرفت واکسیناسیون عمومی و فراگیر در خرمشهر انجام شود، مراکز تجمیعی زیادی در این شهرستان وجود داشت و مراکز نظامی هم آمادگی خود را برای شرکت در واکسیناسیون اعلام کرده بودند اما به علت استقبال نکردن مردم این امر اجرایی نشد.
عزاداری های پر خطر
حیدری در رابطه با رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم نیز بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده ستاد ملی کرونا موضوع مراسم های عزاداری ها در مراسم های محرم و صفر به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد و شرح وظایف دیگر دستگاه های همکار نیز مشخص شده است.
فرماندار خرمشهر در میان صحبت هایش این نکته را نیز متذکر شد بسیاری از تکایا از سازمان تبلیغات مجوز نداشتند و در چهار چوب سیاست های این سازمان عمل نکردند این در حالی است که قرار بوده هرکس مجوزی از سازمان تبلیغات ندارد حق موکب زدن هم نداشته باشد.
او افزایش شمار مبتلایان به کرونا در خرمشهر پس از دهه نخست محرم را پیش بینی کرد و اطلاعیه برای برگزاری مراسم های دهه دوم محرم را  نادرست دانست و گفت: هرکس فراخوانی برای برگزاری مراسم دهه دوم محرم را داده است در چهارچوب دستور العمل های ستاد کرونا نیست و باید دعوت خود را پس بگیرد تا شرایط را بیشتر از این بحرانی نکند.
حیدری همچنین در سخنانش از رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در جامعه و بی تفاوتی مردم در استفاده از ماسک و شرکت در مجالس و دورهمی ها به عنوان عوامل ایجاد شرایط فعلی یاد کرد.
خرمشهر از جمله شهرستان هاییست که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. ظرفیت بیمارستان این شهرستان تکمیل شده و مسجد جامع آن قرار است برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان به کرونا وارد مدار خدمت شود. از سوی دیگر امروز مدیر شبکه بهداشت خرمشهر از کمبود شدید کادر درمانی در این شهرستان خبر داده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد