hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چه کسانی نباید واکسن کرونا تزریق کنند؟

چه کسانی نباید واکسن کرونا تزریق کنند؟

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت:برخی افراد ممنوعیت تزریق واکسن کرونا دارند.
دکتر باقر محمودی،رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با بیان این که برخی افراد ممنوعیت تزریق واکسن کرونا دارند، گفت: مادران باردار در ۱۲ هفته اول، افراد زیر ۱۸ سال و افراد در حال شیمی درمانی امکان تزریق واکسن ندارند و همچنین مواردی که متخصص تجویز کند که فرد نباید واکسن دریافت کند.
او ادامه داد: به کسانی که علایم تب، گلودرد، آبریزش بینی و سرفه خشک دارند به هیچ وجه نباید واکسن تزریق شود، زیرا با تزریق واکسن ممکن است بیماری آن‌ها تشدید شود؛ آن‌ها می‌توانند ۲۰ روز تا یک ماه پس از قطع علایم به دریافت واکسن بپردازند.
محمودی افزود: اطرافیان فرد کرونا مثبت نیز نباید واکسن دریافت کنند، زیرا در معرض خطر هستند و ممکن است در دوره کمون قرار گرفته باشند و با دریافت واکسن بیماری آن‌ها بروز پیدا کند و تشدید شود.
او عنوان کرد: برخی از مردم تصور می‌کنند با تزریق واکسن وضعیت سلامت آن‌ها بهبود پیدا می‌کند در حالی که بیماری آن‌ها تشدید می‌شود بنابراین باید در نظر داشت فردی که ویروس در بدن دارد واکسن سبب می‌شود علایم شدیدتری پیدا کند. به جز کسانی که واکسن برای آن‌ها ممنوع شده افراد دیگر باید برای تزریق واکسن اقدام کنند.
او با بیان این که هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰ درصدی ندارد، گفت:کسانی که دو دوز واکسن دریافت کردند و دو هفته از تزریق دوز دوم گذشته است حداقل تأثیری که در این افراد دارد این است که از مرگ جلوگیری می‌کند و در صورت ابتلا به بیماری به سمت وخیم شدن وضعیت و فوت نمی‌روند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم تصریح کرد: واکسن حداقل سه تا چهار ماه ایمنی ایجاد می‌کند و ممکن است پس از این مدت نیاز به تزریق دوز سوم باشد.
محمودی یادآور شد: هر اندازه پوشش واکسیناسیون بالاتر رود ابتلا و مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند و کشور‌هایی که حداکثر واکسیناسیون دارند مرگ و میر در آن‌ها کاهش پیدا کرده بنابراین باید افراد را ترغیب و تشویق کنیم برای تزریق واکسن اقدام کنند.
او اظهار کرد: تا کنون یک چهارم جمعیت قم یک یا دو دوز واکسن را دریافت کردند که نسبت به کل کشور پوشش خوبی داشته است البته نیاز است پوشش بیشتری داده شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد