hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جان باختن ۳۱۵ مبتلا به کرونا طی ۱۰ روز در فارس

جان باختن ۳۱۵ مبتلا به کرونا طی ۱۰ روز در فارس

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۱۰ روز گذشته ۳۱۵ هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند و در حال حاضر نیز تعداد بستری ها از مرز ۵ هزار نفر گذشت.
​مهرزاد لطفی در سیصد و هشتاد و سومین نشست ستادی دانشگاهی مدیریت کرونا، گفت: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلاء به کرونا ویروس در استان، ورودی بیمارستان‌ها به شدت رو به افزایش است و با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه تخت‌های بستری، بیماران در لیست انتظار بستری قرار دارند.
او با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در استان و افزایش آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های فارس به مرز پنج هزار بیمار اظهار کرد: این آمارها نشانگر شدت بیماری زایی و مرگ آفرینی ویروس دلتای هندی و وضعیت فوق بحرانی در استان است، به طوری که روزانه شاهد جان باختن تعداد زیادی از مردم استان هستیم که علاوه بر خانواده‌های داغدار آنان، برای کادر درمان نیز بسیار دردآور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه به ویژه در مورد نوع دلتای هندی، کوچک‌ترین سهل انگاری موجب ابتلای افراد می‌شود، تاکید کرد: ویروس دلتای هندی همه اقشار جامعه در تمام گروه‌های سنی را درگیر می‌کند و به کام مرگ می‌کشاند، حتی بر اساس شواهد افراد بدون بیماری زمینه‌ای و افراد سالم و ورزشکار نیز به دلیل ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، به طور مثال در ۱۰ روز گذشته ۳۱۵ هم استانی بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
دکتر لطفی همچنین از آمار بالای مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته خبر داد و گفت: آمار بالای مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا ویروس در استان و مثبت بودن درصد بالای تست‌های تشخیصی، نشان از شدت بیماری زایی و سرایت پذیری این ویروس دارد که نتیجه سهل انگاری‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در حال ارائه خدمات به بیماران است، از عموم مردم خواست تا با جدی گرفتن بیماری کووید ۱۹ و آسیب‌های جبران ناپذیر آن، مجموعه سلامت را در مبارزه با این بحران یاری رسانند.
دکتر لطفی در این نشست با اشاره به موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام سریع واکسیناسیون از زمان تحویل تا تزریق در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بحران سخت، علاوه بر ارائه خدمات به بیماران به ویژه مبتلایان به کرونا ویروس، با جدیت در حال انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ است و برای افزایش سرعت این امر نیز مراکز انجام واکسیناسیون را افزایش داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به کرونا ویروس در فارس به شدت کاهش یافته که این امر منجر به افزایش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری شده است، بنابراین هر فردی با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، در قبال آسیب دیدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ مسئول است.
او همچنین در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه‌های آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا ویروس پرداخت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد