hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هویج قیمت مصوب ندارد/برداشت محصول اصفهان در چند روز آینده

هویج قیمت مصوب ندارد/برداشت محصول اصفهان در چند روز آینده

 مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: هویج قیمت مصوب ندارد و بر اساس عرضه و تقاضا قیمت آن تغییر می‌کند.

پیمان فیروز نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص چرایی کمبود هویج در بازار اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر هویج مورد نیاز در بازار اصفهان از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.

کشت هویج در ۱۵۰ هکتار از اراضی اصفهان

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اصفهان زیر پوشش کشت هویج قرار داشته است، ابراز داشت: این در حالی است که امسال به دلیل مشکلات ایجاد شده ناشی از خشکسالی سطح زیر کشت این محصول به ۱۵۰ هکتار برسد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بخش زیادی از کشت هویج اصفهان در شهرستان فلاورجان و به واسطه چاه‌های سطحی انجام می‌شده است، ابراز داشت: به دلیل خشکی رودخانه زاینده رود این چاه‌ها نیز خشک شده و کشت هویج که محصولی آب بر است با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر به دلیل سیل بردگی برخی از مزارع کشت هویج در شیراز تولید این محصول نیز دچار مشکل شده است، ابراز داشت: همچنین مصرف زیاد هویج برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا نیز منجر به افزایش تقاضای این محصول شده است.

قیمت هویج بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود

فیروز نیا با بیان اینکه دو عامل افزایش تقاضا و خشکسالی منجر به کمبود هویج در بازار اصفهان شده است، اضافه کرد: باید توجه داشت که هویج قیمت مصوب ندارد و بر اساس عرضه و تقاضا قیمت آن تعیین می‌شود.

وی همچنین به ایجاد بازار سیاه هویج در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این امر با توجه به افزایش تقاضا و کمبود محصول در بازار طبیعی است.

برداشت هویج در اصفهان در آینده نزدیک

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه محصول هویج اصفهان که از مرکز استان تا نقاط سردسیر مانند چادگان کشت شده است، به زودی در بازار عرضه خواهد شد، اضافه کرد: محصول هویج مرکز استان در روزهای آینده برداشت خواهد شد و در مناطق سردسیر نیز اوایل پاییز برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت محصول هویج در اصفهان ۴۵ تن در هر هکتار است، اضافه کرد: می‌توان گفت نیاز استان به این محصول به زودی برطرف خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد