hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۶۰۰۰ بیمار سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

۶۰۰۰ بیمار سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برگزاری مراسمات محرم در فضای بسته، دسته‌روی، پذیرایی و پخش نذورات در ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است، حدود ۶۰۰۰ بیمار بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان وجود دارد که رعایت نکردن قرنطینه توسط این افراد و شرکت در تجمعات می‌تواند یک زنگ خطر جدی باشد.
سید راشد جزایری در  گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال نزدیک شدن به خیز پنجم کرونا هستیم، اظهار کرد: برای عبور از این بحران باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۸۵ درصد برسد، اما در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور حدود ۴۰ درصد و در چهارمحال و بختیاری نیز نزدیک به ۵۰ درصد است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه امسال شرایط شیوع کرونا در دهه محرم با سال‌های گذشته بسیار متفاوت‌تر است، گفت: در سال گذشته با میزان ابتلای کمتر از ۵۰۰ نفر وارد دهه محرم شدیم، اما امسال حدود ۶۰۰۰ بیمار بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان وجود دارد.
وی افزود: اگر افراد خود قرنطینگی را رعایت نکنند و در اجتماعات مذهبی و مهمانی‌های خانوادگی شرکت کنند، این موضوع یک زنگ خطر جدی برای افزایش شیوع بیماری در چهارمحال و بختیاری است.
جزایری یادآور شد: برگزاری مراسمات محرم در فضای بسته، دسته‌روی، پذیرایی و پخش نذورات در ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و حداکثر زمان برگزاری مراسمات عزاداری در فضای باز باید دو ساعت باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان در خصوص علت در ایجاد تجمع در مراکز واکسیسناسیون و کند شدن روند آن در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: محموله واکسن با یک روز تاخیر وارد استان شد، اما خوشبختانه واکسن وارد و روند واکسیسناسیون تسریع شد، از گروه‌های سنی و مشاغل پرخطر درخواست می‌شود بر اساس نوبت درج شده روی کارت و اولویت‌بندی سامانه برای تزریق مراجعه کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد