hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > مجلس شنبه آینده جلسه علنی دارد

مجلس شنبه آینده جلسه علنی دارد

نایب رئیس مجلس از برگزاری جلسه علنی مجلس در روز شنبه هفته آینده خبر داد.
جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس در جلسه علنی امروز (چهار‌شنبه، 20 مرداد) قوه مقننه  و  در جریان بررسی جزئیات طرح تأمین امنیت غذایی طی تذکری بر اساس ماده (202) آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: در حالت عادی طبق این ماده دولت بعد از مراسم تحلیف حداکثر دو هفته فرصت دارد تا لیست وزرای پیشنهادی کابینه را به مجلس معرفی کند. با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در روز تنفیذ و حوادث و مشکلات کشور و مسائل مردم ایشان خواستند که کابینه با سرعت تشکیل شود و اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی شود.
وی افزود: یک هفته از مراسم تحلیف ریاست جمهوری گذشته است و هفته دیگر هم با توجه به تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام تعطیل خواهیم داشت و نماینده‌ها باید به حوزه انتخابیه بروند.
نماینده مردم رشت در مجلس یادآور شد: دولت می‌خواهد زمان را محدود کند و کمیسیون‌ها فرصت نداشته باشند؛ ما باید روزهای تعطیل را از مهلت کمیسیون‌ها برای بررسی برنامه وزرای پیشنهادی کم کنیم زیرا در این شرایط کمیسیون‌ها فرصتی برای انجام این کار ندارند و ادامه این شیوه موجب می‌شود کابینه بدون شناخت وارد شور شود.
کوچکی نژاد تصریح کرد: دولت قسم خورده که به قانون عمل کند، آیین‌نامه داخلی مجلس هم قانون است و از سوی دیگر توصیه رهبری و تأکید ایشان به دولت تشکیل سریع کابینه بود که تاکنون هم به مجلس معرفی نشده است.
علی نیک زاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: جلسه علنی بعدی مجلس روز شنبه خواهد بود و دولت اعضای کابینه را چه بفرستد و چه نفرستند اعلام وصول آن شنبه خواهد بود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این طور که با رئیس مجلس هماهنگی کردیم، کار را از روز شنبه (23 مرداد ماه) شروع خواهیم کرد.
نیکزاد در ادامه نشست امروز گفت: دوستان ما در دولت خبر دادند که ممکن است امروز لیست را بدهند بنده عرض کردم چه امروز لیست وزرای پیشنهادی به مجلس برسد یا نرسد جلسه علنی ما شنبه خواهد بود و از آنجاییکه پیش بینی ما این است که وزرای پیشنهادی دولت را به مجلس می رساند شنبه جلسه علنی خواهیم داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد