hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > فشار سنگینی ‌را در پیک پنجم کرونا متحمل شده‌ایم/ افزایش ۲ برابری بستری‌ها / بیشتر مرگ‌ها در میانسالان است

فشار سنگینی ‌را در پیک پنجم کرونا متحمل شده‌ایم/ افزایش ۲ برابری بستری‌ها / بیشتر مرگ‌ها در میانسالان است

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در پیک پنجم گفت: آمارها نشان می‌دهد بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها در پیک پنجم نسبت به موج قبلی ۲ برابر افزایش یافته است.
قاسم جان‌بابایی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر پیک پنجم این بیماری را یک اتفاق جهانی دانست و اظهار داشت: تا زمانی که ویروس کرونا می‌چرخد می‌تواند همه کشورها را در انتشار آن غافلگیر کند و در مدت کوتاهی در شرایط ناپایدار قرار دهد.
وی افزایش مبتلایان به بیماری کرونا را ناشی از قابلیت ویروس جهش یافته دانست و بیان کرد: ویروس جهش یافته فعلی نسبت به ویروس‌های قبلی، قابلیت سرعت انتشار و ابتلای آن بیشتر است و هیچ کس نمی‌تواند با ساده‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امان باشد.
معاون درمان وزارت بهداشت باتأکید بر توجه به آرامش جامعه تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی و تأمین زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف درمان و پذیرش بیماران با آرامش جامعه مورد توجه قرار بگیرد.
جان‌بابایی با بیان اینکه فشار سنگینی در ابتلا به بیماری کرونا در جامعه وارد شده است تأکید کرد: هر مقدار به تجهیزات در بخش درمان، تشخیص و امکانات بستری در استان بوشهر لازم باشد تهیه و تأمین می‌شود و هیچ نگرانی در این عرصه وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌ها برای پذیرش بیماران درمانی استفاده می‌شود خاطر نشان کرد: در بخش تجهیزات درمانی و نیروی انسانی از همه ظرفیت‌ها از جمله دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی، مامایی و پرستاری برای تأمین نیروی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌شود.
معاون درمان وزارت بهداشت ایجاد آرامش در جامعه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مردم نباید هیچ نگرانی داشته باشند چراکه از همه ظرفیت‌ها برای درمان و پذیرش بیماران کرونایی استفاده می‌شود.
جان‌بابایی استفاده از ظرفیت‌های درمانی دولتی، عمومی، غیردولتی، نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: نباید در خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی تأخیر ایجاد شود چراکه سبب افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه برای کاهش فوتی‌های کرونایی باید از همه ظرفیت‌های درمانی استفاده شود تأکید کرد: بستری‌های موج پنجم کرونا بیش از 2 برابر موج قبلی است که نشان از افزایش انتشار ویروس جهش یافته در جامعه است.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: به اندازه افزایش انتشار ویروس و بیماران بستری، فوتی‌ها افزایش نداشته است هر چند مرگ‌های این ویروس نگران کننده است.
جان‌بابایی از افزایش مراکز سرپایی درمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: مراکز سرپایی درمانی در همه نقاط کشور افزایش یافته و این درحالی است که تزریق واکسن در کشور تسریع شده است.
وی با بیان اینکه 30 درصد جمعیت استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شده‌اند افزود: افرادی واکسن دریافت کرده‌اند کمتر در معرض ابتلا قرار گرفته‌اند چراکه اکنون بیشتر مرگ‌ها در افراد میانسال است و فوتی سالمندان کاهش یافته است.
معاون وزیر بهداشت، پیک پنجم کرونا را آخرین موج این بیماری دانست و تصریح کرد: با توجه به تسریع در تزریق واکسن و تولید انبوه واکسن کرونا در کشور با رعایت پروتکل‌ها، پیک پنجم بیماری کرونا آخرین موج ارزیابی شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد