hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار بیماران بستری کرونا در سبزوار رکورد زد

آمار بیماران بستری کرونا در سبزوار رکورد زد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با بستری بیش از ۳۰۰ بیمار بیشترین آمار ابتلا به کرونا طی ماه‌های گذشته در این شهرستان ثبت شد.
علیرضا مسلم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: هم اینک بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان واسعی سبزوار بستری هستند که این تعداد نسبت به اوایل هفته گذشته ۲ برابر بیشتر شده و این منطقه به لحاظ کرونا به مرحله فوق حاد و بحرانی رسیده است.
وی اظهار کرد: مجموع مبتلایان کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی از ابتداء شیوع این ویروس از مرز ۱۵ هزار و ۲۰۰  نفر گذشته است.
مسلم افزود: طی هفته گذشته بین ۱۷۰ تا ۲۴۰ نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا در سبزوار انجام شده که از این تعداد بیش از  ۴۰ درصد نمونه‌گیری‌ها مثبت بوده است.
وی مطرح کرد: هم اکنون با مراجعه بی‌سابقه مراجعه بیماران مبتلا به کرونا مواجه شده‌ایم و تمام بخش‌های بیمارستان واسعی سبزوار مملو از بیماران مبتلا شده است.
رئیس مرکز آموزشی درمانی  واسعی سبزوار نیز گفت: پیک پنجم کرونا نسبت به پیک‌های قبلی بسیار سهمگین‌تر و قدرت سرایت آن بسیار بالاتر است.
طاها حسینی افزود: با این رویه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک، بی‌توجهی و شرکت در تجمعات (عروسی و عزاداری) انتظار کاهش بار بیماری کرونا در شرایط فعلی نمی‌رود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰درصد تخت‌های بیمارستان واسعی اشغال شده است و طی این مدت بیمارستان توانسته با استفاده از سیستم مدیریت تخت و همکاری پزشکان و کادر پرتلاش پرستاری پاسخگوی نیاز مراجعان باشد.
حسینی گفت: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی این مرکز ۳۰۰ بیمار است که از این رقم تعداد ۲۲۰ نفر بستری دائم و ۸۰ نفر موقت هستند که در منزل  اقدامات قرنطینه و مراقبت را انجام می‌دهند.
وی عنوان کرد: شهروندان کوچکترین شکی نسبت به واکسیناسیون نداشته باشند و به نوع واکسن توجه نکنند و در این زمینه بهترین واکسن اولین واکسنی است که در دسترس باشد و به گروه‌های هدف تزریق شود.
حسینی مطرح کرد: واکسیناسیون علاوه بر میزان ابتلا، شدت ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از ویروس را کاهش می‌دهد.
وی یادآور شد: هم اینک هیچ یک از بیماران بستری از میان افرادی که واکسن زده‌اند، نیستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد