hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تزریق واکسن کرونا در اصفهان به ۳۵ هزار دُز در روز رسید

تزریق واکسن کرونا در اصفهان به ۳۵ هزار دُز در روز رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تزریق واکسن کرونا در استان اصفهان به ۳۰ تا ۳۵ هزار دُز در روز رسید اما همچنان از مردم می‌خواهیم تا بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.
کمال حیدری رییس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت:سرعت واکسیناسیون در اصفهان در روز‌های اخیر افزایش یافته و به حدود ۳۵ هزار دز در روز رسیده است.

او اظهار کرد: با وجود اطلاع رسانی و درخواست‌های زیاد هنوز شاهد مراجعه تعدادی از مردم بدون دریافت پیامک به مراکز تجمیعی واکسیناسیون هستیم که به ایجاد صف منجر می‌شود.

حیدری اضافه کرد: تعدادی از شهروندان به این مسائل و اخبار معتبر توجه نمی‌کنند و برخی از آن‌ها تحت تاثیر شایعه‌ها قرار می‌گیرند.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ درصد از سالمندان بالای ۶۰ سال استان برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند، گفت: در حال حاضر در اصفهان واکسیناسیون کرونا برای افراد متولد ۱۳۴۷ و قبل از آن و در شهر‌های کم جمعیت و روستا‌ها افراد متولد ۱۳۵۰ و قبل از آن انجام می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه پیام‌های زیادی از طرف مرکز واکسیناسیون برای سالمندان به‌منظور مراجعه برای دریافت واکسن ارسال شده است، تصریح کرد: گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا بشدت در جامعه در حال سرایت است و اگر این افراد برای دریافت واکسن مراجعه نکنند سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

او درباره اینکه با وجود شدت گرفتن موج پنجم کرونا، آمار مرگ و میر در اصفهان تاکنون افزایش زیادی نداشته و حدود ۳۰ نفر در روز است، توضیح داد: برخی از همکاران ما اعتقاد دارند که با وجود افزایش قابل توجه میزان مراجعات بیماران در موج پنجم کرونا در مقایسه با موج‌های قبلی، افزایش نیافتن زیاد آمار مرگ و میر ممکن است نتیجه ایمن سازی جمعی از مردم بدلیل دریافت واکسن باشد.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه هنوز بر تعطیلی اصفهان برای فروکش کردن موج پنجم کرونا مصر هستیم، افزود: تاکنون درخواست خود را در این زمینه چند بار مطرح کردیم و منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت جدید هستیم.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد و تاکنون حداقل ۸۰۰ هزار نفر واکسن کرونا را در نوبت اول یا دوم دریافت کرده اند.

تاکنون بیش از ۱۲ میلیون نفر در کشور دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون نفر دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده به بیش از ۱۵ میلیون دُز رسیدهم است.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد