hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > احتمال تُندتر شدن شیب صعودی کووید۱۹ در برخی نقاط استان سمنان

احتمال تُندتر شدن شیب صعودی کووید۱۹ در برخی نقاط استان سمنان

استاندار سمنان و رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به نوع ویروس شیوع یافته در استان و خطر احتمالی افزایش مبتلایان، نسبت به احتمال تُندتر شدن شیب صعودی ابتلا به کووید۱۹ در برخی از نقاط این استان پهناور هشدار داد.
استاندار سمنان :
علیرضا آشناگر اظهار کرد: ما در وضعیت قرمز کرونایی هستیم و تمامی محدودیت هایی که برای رنگ بندی ها بر اساس پروتکل ها در نظر گرفته شده، لازم الاجراست و باید با جدیت اعمال شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: دستگاه های متولی امر در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی در استان باید به صورت جدی پای کار بوده و براساس پروتکل های ابلاغی، نسبت به اعمال محدودیت ها اقدام کنند، کوتاهی در این حوزه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و مدیر خاطی مواخذه خواهد شد.
این مقام ارشد اجرایی گفت: گروه های نظارتی باید با اولویت واحد های صنفی و واحد های بزرگ، در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی و در اختیار قرار دادن مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مشتریان، به این بحث ورود کنند تا شاهد گسترش بیماری نباشیم.
آشناگر با بیان اینکه در حال حاضر میزان بستری کرونا در کل استان بالغ بر ۶۸۵ نفر است افزود: استان سمنان، استانی است که حرکت رو به تزاید تعداد بیماران کرونایی در آن نسبت به سایر استان ها کمتر است، اما در مجموع وضعیت نگران کننده ای داریم.
وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش ها استان سمنان‌ جز ۴ استان کشور است که روند ابتلا و افزایش بیماری در آن به صورت سینوسی در حال حرکت بوده و با فراز و فرودهایی همراه است
 وی اضافه کرد: در حال حاضر دو شهرستان آرادان و میامی در وضعیت رنگ‌بندی زرد، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت رنگ‌بندی قرمز کرونایی قرار دارند.
 آشناگر افزود: خوشبختانه روند و میزان واکسیناسیون گروه های هدف مختلف در استان به نسبت ‌میزان واکسن هایی که در اختیار استان قرار گرفته،‌ بسیار خوب است که‌امیدواریم‌ دریافت و تخصیص واکسن‌ها افزایش یابد.
 استاندار سمنان گفت: با وجود تعداد رو به رشد مبتلایان، میزان فوتی ها به نسبت سرایت بیماری و بستری در استان کم بوده و میزان ترخیص و بهبودی بیماران  بالاست که‌ این مهم نشان از خدمات دهی خوب در مراکز درمانی استان دارد.
وی از فرمانداران استان خواست: با رویکرد توجه به اقدامات انگیزشی، گسترش واحد های بهداشتی و درمانی، برگزاری جلسات، ایجاد محدودیت ها، واکسیناسیون و سایر موارد، دیدگاه های خود را برای جمع بندی و ارسال به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کنند.
‍  استاندار سمنان  خاطرنشان کرد: حفظ سلامت و جان عزاداران ‌حسینی در ایام‌ ماه‌ محرم و در برگزاری ‌مراسمات و تجمع‌ها در برابر ابتلا به بیماری کرونا، امری ضروری و دارای اولویت است.
وی افزود: در آستانه ماه محرم هستیم و به دلیل تجمعات و مراسمات‌ متعدد، باید همکاری های لازم با هیات های مذهبی تقویت شود تا شاهد کمترین ‌میزان ‌آلودگی به ویروس کرونا در بین عزاداران حسینی باشیم.
استاندار با اشاره به درگذشت مدیرکل صداوسیمای سمنان در اثر ابتلا به کرونا گفت: ما یکی از مدیران خوب و خدمتگزار خود، حجت الاسلام توکلیان، مدیرکل صدا و سیمای‌ مرکز سمنان را در استان بواسطه ابتلا به بیماری کرونا از دست دادیم که این‌مهم نشان از این دارد که همگان در این مسیر در حال جانفشانی هستند و باید بیش از پیش به بحث رعایت ‌پروتکل های بهداشتی توجه داشت.
وی با بیان اینکه شیب صعودی ابتلا به بیماری که در استان شکل گرفته ‌ممکن است در برخی نقاط استان تُندتر شود، تاکید کرد: فرمانداران شهرستان ها بررسی کنند تا در نقاطی که نیاز است، آمادگی لازم برای خدمات دهی پزشکی بموقع و فوری وجود داشته باشد.
 استاندار سمنان از هم استانی ها خواست: رعایت‌ پروتکل ها،‌ فاصله گذاری اجتماعی و توجه به ملزومات بهداشتی را در راستای مراقب از سلامت خود و خانواده های خود در ماه‌ محرم مَد نظر قرار دهند.
وی با اشاره به نزدیکی ایام محرم افزود: حفظ جان عزاداران از اولویت هاست و فرمانداران به عنوان مسئولین امر باید در این خصوص به خوبی ورود کنند
  رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: فرمانداران در زمینه هماهنگی برای‌ مراسمات ماه‌ محرم و عزاداری ورود جدی داشته و ضمن ‌نشست با هیات های مذهبی و برگزاری شورای اجتماعی و تامین، با توجه به ابلاغ دستورالعملی که برای این ایام آماده شده، برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
وی از معاونت ‌سیاسی استانداری خواست: همراه با سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های متولی امر، هماهنگی های لارم را با هیات های مذهبی در خصوص رعایت هرچه بهتر پروتکل های‌ بهداشتی در برنامه های ‌ماه محرم انجام‌دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد