hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیش از ۱۷۰۰ بیمار کرونایی در کرمان بستری هستند

بیش از ۱۷۰۰ بیمار کرونایی در کرمان بستری هستند

رئیس علوم پزشکی کرمان از آمادگی تزریق روزانه ۳۰ هزار دز واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: هزار و ۷۵۲ بیمار کرونایی در استان بستری هستند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در ستاد کرونای استان کرمان که با حضور علی‌زینی‌وند استاندار، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و ارتباط همزمان ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 752 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که همین آمار نیز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه 227 نفر در بخش‌های آی سی یو و 74 نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی ونتیلاتور قرار دارند افزود: روند بیماری در استان کرمان افزایشی بوده و متوقف نشده اما سرعت افزایشی آن کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری نداریم گفت: تا پایان هفته گذشته 705 هزار و 446 دُز واکسن وارد استان کرمان شده است.

وی با بیان اینکه 463 هزار و 339 نفر واکسن دُز اول واکسن و 92 هزار و 726 نفر دُز دوم واکسن خود را دریافت کردند ادامه داد: آمادگی تزریق واکسن در استان تا روزی 30 هزار نفر را داریم.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه از هفته آینده مراکز تزریق واکسیناسیون در کرمان اضافه شده و تعداد افراد مراجعه کننده نیز افزایش پیدا می‌کند که درخواست داریم مردم مطابق نوبت‌دهی مراجعه کنند گفت: برای تزریق واکسن کمبود نیروی انسانی متخصص و امکانات داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افراد بالای چهل سال در استان واکسیناسیون می‌شوند افزود: یک مرکز برای واکسیناسیون اقشار خاص در نظر گرفته شده که بر اساس اعلام وزارت بهداشت انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حتی روزهای جمعه از ساعت 7:30 تا 18:30 تزریق واکسن را داریم و تمام تلاش خود را گذاشتیم که روند ابتلا کاهش پیدا کند بیان کرد: بیمارستان‌های افضلی‌پور و پیامبر اعظم(ص) از بیمارستان‌های شلوغ کرونایی در شهر کرمان هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون کمبودی در دارو و امکانات بیمارستانی نداشته‌ایم اما باید برای شرایط بحرانی پیش‌بینی‌های لازم انجام شود گفت: برای کرونا هیچ داروی قطعی ثابت شده‌ای نیست اما وظیفه ما تأمین داروی تجویز شده پزشک است.

رشیدی‌نژاد افزود: به همکاران خودم توصیه می‌کنم که حق هیچ‌گونه برخوردی با برگزاری مراسم مذهبی ندارند و اگر جایی تخلفی نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشاهده شد به سازمان تبلیغات اعلام کنند.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه روزانه بیش از هزار نفر در مراکز سرپایی کرونا در سطح شهرستان کرمان ویزیت می‌شوند اظهار داشت: بازدید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان در حال انجام بوده و به متخلفین اخطار لازم داده می‌شود و حتی در مواردی پلمب شده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد